Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Tiry na tory? Prezes PKP Cargo apeluje do rządu

28
Podziel się:

Od polityków oczekuję przejścia od słów do czynów - wprowadzenia przepisów, że TIR na granicy musi "przesiąść" się na pociąg - powiedział na antenie RMF FM dr Marcin Wojewódka, tymczasowy prezes PKP Cargo w restrukturyzacji.

Tiry na tory? Prezes PKP Cargo apeluje do rządu
Dr Marcin Wojewódka apeluje do rządu ws. transportu ciężarowego (PAP, Radek Pietruszka)

- Robimy wszystko, by przekonywać kogo się da, że transport kolejowy jest tańszy i bardziej ekologiczny niż drogowy. Musimy postawić na transport kontenerowy, ale to się na razie nie udaje - zaznaczył dr Wojewódka w "Porannej Rozmowie" RMF FM.

Tymczasowy prezes spółki dodawał, że obecnie "TIR szybciej przejedzie spod granicy z Litwą do Zgorzelca niż torami" i "to się musi zmienić".

Zdaniem dr Wojewódki "za 5, 10 lat nie będziemy mieli zatrudnienia dla naszych kilkudziesięciu tysięcy węglarek, nie mamy innego kierunku niż transport kontenerowy" - podsumował.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Biznes na sprzedaży okularów. "Marże nawet 90%" - Mateusz Matula, prezes Kodano w Biznes Klasie

Problemy PKP Cargo

Zwiększenie transportu kolejowego ma być szansą na ratunek spółki. Tymczasowy prezes podkreślił w RMF FM, że "jego zadaniem jest uratowanie PKP Carto i do tego ma kompetencje".

Przypomnijmy, że Marcin Wojewódka jest prawnikiem, specjalistą od restrukturyzacji i zwolnień grupowych. Obecny zarząd po objęciu sterów po nominatach z czasów PiS poinformował, że spółka jest w fatalnej kondycji finansowej, złożył wniosek o postępowanie sanacyjne (na które zgodził się już sąd) i ogłosił zwolnienia grupowe. Maksymalnie pracę miały stracić 4142 osoby.

- Fatalne zarządzanie doprowadziło PKP Cargo do krawędzi. Spółka jest warta niemal 5 razy mniej niż w dniu debiutu giełdowego nieco ponad 10 lat temu. Zadłużenie i koszty są rekordowo wysokie, a przychody, ilość realizowanej pracy przewozowej i co za tym idzie udziały w rynku rekordowo niskie. Sanacja jest dziś jedyną szansą na uratowanie Spółki, przywrócenie jej konkurencyjności i na rozwój w przyszłości - mówił Wojewódka pod koniec czerwca, tłumacząc tę decyzję.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Piotr C.
2 miesiące temu
Jak nie wiem jak zachęcić, to najlepiej niech rząd wprowadzi przepis, że klient MUSI. Chłopczyku, z takim zarządzaniem to do KoreiPn lub na wschęd.
Hasło dnia
2 miesiące temu
Tiry na tory ,prezes na taczki
mmm m.
2 miesiące temu
Tak długo jak w PKP Cargo będą zarządzać betony to spółka nie ma szans. Co z tego że zwolnili 1/3 załogi gdy dalej na stołkach siedzą te same miśki z wizjami w stylu PRL. Mówiąc krótko towary trzeba wozić teraz by zarabiać i dopiero wprowadzać zmiany. Te węglarki jak do tej pory ratowały "d" Cargo i jeszcze przez kilka lat będą mogły, a do gara trzeba wrzucić teraz a nie za 5 czy 10 lat.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Szwajcaria
2 miesiące temu
od dawna przewozi tiry koleją, a w Polsce się nie da -lepiej niszczyć drogi i tamować ruch, ale kto bogatemu zabroni?
Misiek
2 miesiące temu
koniec z tirami na polskich drogach, to one najbardziej wpływają na zły stan nawierzchni drogowej
Łodzianka
2 miesiące temu
Hasło stare jak świa "tiry na tory" Lepiej niech powie kiedy kasę wypłaci, tysiące osób zwolnionych, aż dziwię się że jeszcze przeciwko Prezesowi nie ma pozwu zbiorowego, świadomie wprowadził w błąd tyle tysięcy zwolnionych z Cargo. Chodzi do mediów i z uśmiechem na ustach mówi że nie wypłaci odszkodowań ale dla siebie co miesiąc 48tysiecy ma. Jestem pewna liczy na przedawnienie i nic nie wypłaci. Gdyby tyczyło to górników toby rząd się tym zajął. Gdzie Pan jest Panie Tusk?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (28)
ekonom
miesiąc temu
To dobry pomysł...Zwłaszcza dla cargo przewożonego ze wschodu na zachód i odwrotnie oraz dla tranzytu przez Polskę z południa do portów i odwrotnie.. Platformy do przewozu tirów produkował i może produkować chociażby ostrowski (dawniej ZNTK) Wagon... Tiry to już zmora polskich dróg a i coraz większe niebezpieczeństwo dla podróżnych no i niszczenie dróg ...Aleee,czy ten Rząd da rade to zrobić..???
Kierowca Tir
miesiąc temu
Geniusz
Uberqtas
miesiąc temu
Wiecie ile PKP Cargo posiada wagonów przystosowanych do przewozow naczep np. T3000? Zero. Skończony ignorant Wojewódka nie wie o tym bo jego dyrektorzy z Katowic mu o tym nie powiedzieli a on sam zajęty jest robieniem z siebie celebryty. Nawet jakby dzisiaj "ktoś" kazał wszystkie tiry postawić na wagony to inne podmioty są już przygotowane i gotowe, a cargo nabiera inwestorów i akcjonariuszy. panie Prezesie zarządzanie drugim przewoźnikiem kolejowym to nie to samo co zarządzanie kancelaria z masą układów i kroplówka z lokalnych instytucji. Proszę skończyć, przeprosic wszystkich i udać się na odpoczynek za zarobione miliony w pkp cargo
EkoP
2 miesiące temu
Zobaczcie co ten geniusz ekonomii mówi??? Gdyby Morawiecki czy Kaczyński ulegali tego typu żądaniom i pomysłom byłby kwik i skowyt mediów głównego nurtu że wprowadza się komunistyczne metody sterowania gospodarką. A tutaj cisza i nawet pozytywny odbiór. A przecież niby taki profesjonalny i wykształcony jegomość przychodzi zwalnia kilka tysięcy pracowników PKP a sam zatrudnia przynajmniej kilka osób za wysokie gaże i proponuję żeby rząd i politycy za niego załatwili decyzjami administracyjnymi rentowość firmy??? To przecież komunizm w czystej postaci. Oczywiście zawsze do tego można dopasować uzasadnienie takie miłe dla ucha i odbiorcy. Czy WY szanowni pracownicy i obywatele nie czujecie się oszukani tymi partaczami???
Realista
2 miesiące temu
Niech PKP w każdym powiecie wybuduje stacje do przeładunku kontenerów to będzie działać transport towarów po torach
...
Następna strona