Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

To będzie najdłuższy tunel w Polsce. Biec będzie pod Odrą

69
Podziel się:

W ramach budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Będzie liczył 5 km długości. To drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim. GDDKiA otrzymało oferty cenowe w przetargu na opracowanie projektu budowlanego w ramach drogi ekspresowej S6.

To będzie najdłuższy tunel w Polsce. Biec będzie pod Odrą
Tunel pod Odrą będzie liczył 5 km długości (GDDKiA, GDDKiA)

Zachodnia Obwodnica Szczecina (ZOS) będzie miała długość ok. 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą tunelem, na wysokości Polic.

Zobacz także: będTunel pod Świną na wakacje 2022? Minister przedstawił plan

Jak informuje GDDKiA, sąsiedztwo instalacji przemysłowych Zakładów Chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.

Do GDDKiA spłynęły właśnie oferty cenowe w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla obwodnicy. Przetarg był podzielony na dwa zadania: pierwsze od Kołbaskowa do Polic oraz drugie od Polic do Goleniowa.

Jak informuje Generalna Dyrekcja, dla zadania pierwszego wpłynęło pięć ofert. Najniższą cenę, 12,8 mln zł, zaoferowała firma Mosty Katowice. Dla zadania drugiego złożonych zostało osiem ofert. Najniższą kwotę, 17,9 mln zł, zaoferowała firma SWECO. Teraz oferty będą sprawdzane. To właśnie w ramach tego drugiego zadania będzie budowa tunelu pod Odrą.

Jak będzie wyglądał tunel? GDDKiA opublikowała wizualizację trasy, która ma biec pod rzeką.

Od 2017 r. jest już wydana decyzja środowiskowa dla tej inwestycji. Natomiast dokumentacja koncepcyjna wraz z badaniami podłoża została zakończona i zatwierdzona w czerwcu 2021 r.

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Wcześniej droga była planowana do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(69)
WYRÓŻNIONE
krolgolisza
3 lata temu
Bardzo Fajnie!!!! A teraz ponieważ nie znam nikogo z ludzi decyzyjnych chciałbym zaapelować by mając na miejscu maszynę do wiercenia niech od razu przewiercą jedną więcej dziurę dla chociaż jednej linii kolejowej!!!!!!!!!! Bo dziś przez całe miasto przejeżdżają setki cystern z niebezpiecznymi substancjami!!!!!!!!!!! Proszę wesprzyjcie pomysł i pogadajcie z kim trzeba jeśli się zgadzacie z tym co napisałem!!!!!
POlityk
3 lata temu
A PO co Polsce tunele skoro tunele są w Niemczech ?
Jar
3 lata temu
Wszystko to powstanie jeśli będzie kasa z UE i pis nas z niej nie wyprowadzi!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (69)
metro +
3 lata temu
To od 7 lat rządów PiS oni tam w pław się przeprawiają ?????????
józek
3 lata temu
Prawda już Kaczyński zapowiadał odbudowę wszystkich zamków w Polsce
pałacyk+
3 lata temu
PiS już od 7 lat buduje obwodnicę Pułtuska i tak co roku zaczynają !!!!!!!!!!
Metro66
3 lata temu
Teraz wyobraźcie sobie . Gdyby PO rządziła to nawet przeprawy pontonów by nue zrobili .
11:11
3 lata temu
Gratulacje dla Szczecina. Top okazuje tylko jak stoczył się Poznań, który nie może się doczekać ani III ramy komunikacyjnej, ani tym bardziej północno- wschodniej obwodnicy pomimo tego, że autostrada i zachodnia obwodnica są bardzo obciążone, a po wybudowaniu trasy S11 ruch jeszcze bardziej wzrośnie. Teraz jest jedyna szamana na wybudowanie północno-wschodniej obwodnicy wraz z budową S11. Jeżeli w ramach budowy S11 nie powstanie północno-wschodnia obwodnica, to najprawdopodobniej nie powstanie ona przez wiele kolejnych lat.
...
Następna strona