LEGO Group wypracowało w ubiegłym roku 17-proc. wzrost przychodów do 64,6 mld koron duńskich. Zysk operacyjny producenta wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld koron, a zysk netto wyniósł13,8 mld DKK (wzrost o 4 proc.) - to równowartość około 8,8 mld zł. Sprzedaż wzrosła o 12 proc., a niemal co drugi kupowany na świecie produkt był jednym z nowych zestawów lub produktów LEGO, a nie produkowanych wcześniej.
Jak poinformowała firma, wyniki te zostały osiągnięte pomimo nadzwyczajnej presji inflacyjnej na materiały, koszty transportu i energii. W 2023 r. LEGO oczekuje jednocyfrowego wzrostu przychodów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Szef LEGO: nasz system zabawy bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek
- Rok 2022 był przełomowy dla Grupy LEGO, ponieważ obchodziliśmy 90. rocznicę powstania firmy. Nasze dobre wyniki pokazują, że system LEGO in Play jest istotniejszy i atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek wcześniej - powiedział Niels B. Christiansen, komentując wyniki finansowe firmy.
W ubiegłym roku LEGO otworzyło 155 nowych sklepów, osiągając liczbę 904 na całym świecie. Firma poczyniła również dalsze postępy w realizacji projektów zwiększania mocy produkcyjnych w trzech swoich fabrykach, położyła kamień węgielny pod nową fabrykę w Binh Duong w Wietnamie i ogłosiła plany budowy fabryki o neutralnej emisji dwutlenku węgla w Richmond, VA, USA, aby zaspokoić przyszły popyt w obu Amerykach.
Jak czytamy, LEGO przyspieszyło również inwestycje w transformację cyfrową w całym biznesie, co przyniosło szeroko zakrojone korzyści, w tym lepsze doświadczenia internetowe dla kupujących i partnerów oraz rozszerzone doświadczenia podczas budowania z klocków.