Dwunasta edycja badania objęła aż 500 marek z 50 branż. Przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku, łącznie 73 mln informacji.
O 1. miejscu WP w rankingu zdecydował wskaźnik "siła marki", na który składają się liczba publikacji, ich zasięg oraz wydźwięk. Łącznie świadczą one o liczbie kontaktów odbiorców z marką i jakościowej ocenie komunikatów na jej temat.
WP wygrała w kategorii portale internetowe wynikiem siły marki wynoszącej 1,39 mln pkt., co zawdzięcza najszerszemu dotarciu wzmianek.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Takiego poziomu nie osiągnął żaden z naszych bezpośrednich konkurentów. Kolejnymi w rankingu były onet.pl z 1.18 mln pkt. oraz gazeta.pl, która zdobyła 983 tys. pkt.
Badanie realizowane jest corocznie od 2007 roku. Przeprowadza je magazyn "Press" i Press-Service Monitoring Mediów. Nagrody otrzymały marki z 50 medialnie najmocniejszych branży w rankingu.
Publikacji raportu Top Marka 2019 towarzyszyła debata o roli employer brandingu w budowaniu wizerunku marki i jego wpływie na rozwój biznesu oraz o mierzeniu efektywności komunikacji.
Wśród wszystkich marek bez podziału na kategorie zwyciężyła "Gazeta Wyborcza", która wyprzedziła TVN, PGE oraz Audi i BMW.
Więcej szczegółów i pełen ranking dostępne są na stronie topmarka.press.pl.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl