Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WS
|

Trasa Warszawa–Wrocław. Pociągi jadą dłużej niż autobusy

19
Podziel się:

Czas przejazdu PKP Intercity między Warszawą a Wrocławiem cały czas się wydłuża – donosi serwis Rynekkolejowy.pl. Wcześniej było to spowodowane remontami na trasie prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz pociągi poruszają się dłużej niż jeden z przewoźników autobusowych.

Trasa Warszawa–Wrocław. Pociągi jadą dłużej niż autobusy
Czas przejazdu na trasie Wrocław-Warszawa jest coraz dłuższy (Adobe Stock, Tomasz Warszewski)

Jak podaje Rynek Kolejowy, większość pociągów jeździła przed 11 czerwca w relacji Warszawa–Wrocław w przedziale czasowym od 4 godzin i 20 minut do 4 godzin i 50 minut.

"Tylko 3 z 13 pociągów na tej trasie jeździły wolniej niż 5 godzin, w tym jeden pociąg nocny przez Katowice. W porównaniu z rozkładem jazdy obowiązującym do 11 czerwca, który był dalece niedoskonały, obecny plan ruchu jest fatalny" – czytamy.

Obecnie dłużej niż pięć godzin jeździ już sześć z trzynastu pociągów do Wrocławia, a prawie wszystkie wydłużyły go o średnio 15-20 minut. O kilkanaście minut przyspieszył jedynie jeden z dwóch składów Pendolino, który i tak jest wolniejszy niż skład, który jeździł między miastami w 2015 roku.

Obsługa innych tras

Jak przekazało PKP Intercity w rozmowie z serwisem Rynekkolejowy.pl, wydłużenie czasu przejazdu na tej trasie wynika również ze skierowania wszystkich pociągów na trasę objazdową przez Krotoszyn i Milicz w związku z zamknięciem torowym tejże linii.

Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity, wskazał, że objazd powoduje wydłużenie czasu jazdy o około 15-20 minut.

"Obecnie większość autobusów dominującego na trasie Flixbusa dociera z Warszawy Zachodniej do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin. Autem od kilku lat, po otwarciu dróg ekspresowych, można pokonać trasę z Wrocławia do Warszawy w 3 godziny i 30 minut" – podaje Rynek Kolejowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
olek
rok temu
A jeszcze nie tak dawno temu ludzie mogli pojechać koleją do Warszawy rano i wrócić wieczorem. Kto teraz wytrzyma ponad 10 godzin samej podróży? Warto dodać, że wiele z tych połączeń jest z przesiadką! To już prawdziwa klęska.
Zdzisław
rok temu
Tak rządzi PiS.
smoku
rok temu
Ale wybudują CPK 😂
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
zibimaks
rok temu
Podobno ktoś chciał u nas budować koleje dużych szybkości... może chodziło o wydłużenie czasu przejazdu ? Ludzie w wagonach mieli by więcej czasu na zapoznanie się, zaprzyjaźnienie... czasem snu... Pozdrawiam stare PKP ! Nowego nie polecam bo nie wiadomo, które to jest i od czego...
Spalinochód
rok temu
Zapomnieliście do jazdy pociągiem dodać czas dojazdu na dworzec we Wrocławiu oraz dojazd z dworca do miejsca w Warszawie a to kolejna godzina (łącznie na obydwu końcach trasy może być wiele więcej). Dodajmy jeszcze kulturę podróżnych w przedziale/wagonie, ten nieznośny "zapach" oraz wieczne pilnowanie bagaży lub chodzenie z nimi do toalety (!?!). Tego wszystkiego unikam jadąc moim samochodem spod mojego domu a wysiadam dopiero na miejscu. Żeby jeszcze to jedzenie na trasie nie było "fastfudowe".
spokojny kier...
rok temu
Rekordziści trasy Wrocław Warszawa pokonują w 2 (dwie) godziny. Szybka jazda (ale zgodnie z przepisami i bez korków) to 3 godziny (350km/120km/h średnia prędkość z S8 i A2). Jazda WOLNA (120km/h) to 3:30. Wspomniane 4 godziny tylko wtedy, gdy wjeżdżamy lub wyjeżdżamy z Warszawy w godzinach szczytu. Wyjazd i wjazd powinien być 4 pasmowy od Konotopa do Józefowa (albo nawet do Brwinowa) to wtedy jazda byłaby płynniejsza.
Auto prywatne
rok temu
Podróż koleją skraca czas« dworzec będzie nieczynny do odwołania.
fan_TVN
rok temu
Donald musi wrócić do sterów władzy, np. wybudowane miejsca na bramki na S8 pod Łodzią od 2015r stoją puste i są po prostu nieużywane, jak nasz Król Europy usiądzie znów na tronie, to mam nadzieję, że skończy z tym marnotrawstwem i uruchomi w końcu bramki na ekspresówkach i autostradach w całym kraju