Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników

6
Podziel się:

TSUE w wydanym w piątek wyroku oddalił skargi siedmiu krajów, w tym Polski, na unijne przepisy tzw. pakietu mobilności, które dotyczą kierowców ciężarówek. Stwierdził jednak nieważność obowiązku powrotu pojazdów do bazy przedsiębiorstwa transportowego co osiem tygodni.

TSUE oddalił skargę m.in. Polski. Chodzi o kluczowe zmiany dla przewoźników
TSUE oddalił skargi 7 krajów, w tym Polski, na przepisy ws. kierowców ciężarówek; wyjątkiem obowiązkowe powroty (PAP)

Pakiet mobilności został przyjęty przez Unię Europejską w 2020 roku. Jego założeniem jest poprawa warunków pracy kierowców. Nakłada on nowe obowiązki na firmy, które posiadają flotę ciężarówek i zajmują się transportem towarów w Europie.

TSUE oddala skargę Polski na przepisy dotyczące kierowców

Litwa, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Węgry, Malta i Polska wniosły do TSUE skargę na te przepisy, domagając się ich unieważnienia. Państwa Europy Środkowo-Wschodniej mają wiele firm działających na tym rynku i zdominowały przewóz towarów ciężarówkami na terenie UE. Rządy tych krajów argumentowały, że pakiet mobilności nie przyczyni się do poprawy warunków pracy kierowców, a raczej wypchnie ich firmy z rynków Europy Zachodniej, bo są bardziej konkurencyjne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Morderstwo drogowe. Jak karać pijanych kierowców? Mocne słowa na ulicy

TSUE uznał jednak, że przepisy są zgodne z prawem UE. Jedynym wyjątkiem są zapisy, które zobowiązują kierowców do powrotu z pojazdem do kraju, w którym zarejestrowane jest przedsiębiorstwo, co osiem tygodni.

Zdaniem Trybunału "Parlament i Rada (państwa członkowskie UE) nie wykazały bowiem, że w chwili przyjęcia tego środka dysponowały wystarczającymi informacjami pozwalającymi im ocenić proporcjonalność tego zapisu"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
irek
2 miesiące temu
przecież to właśnie mają na celu wszystkie unijne przepisy: nieuczciwą konkurencję, to co na zachodzi produkują czy mają jakieś usługi nie ruszay, to co europie wschodniej za dobrze idzie (tutaj czytaj transport) należy ukrócić. Czego nie rozumiecie? Myśleliście że w UE są darmowe obiady i inwestowali w nas za darmo? Czas płacić moi drodzy
zbk56
2 miesiące temu
Tu Niemiec rozdaje karty , co dla niego niekorzystne to nowe i korzystne przepisy dla nich, niby unijne będą wdrażane. Niemiec nie dopuści nigdy aby jego interesy ucierpiały chociażby w jednym procencie , jak tematu nie załatwią prawnie to użyją podstępu
Hbhb
2 miesiące temu
Nie słuchać się nikogo uwolnić polskie kopalnie węgla kamiennego i brunatnego, uwolnić gaz ziemny i łupkowy oraz zacząć wydobywać pierwiastki ziem rzadkich i będziemy bogaci sami sobie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Kielczanin40+
2 miesiące temu
Czy realne jest aby budować 1- infrastrukturę dróg ekspresowych od Bałtyku do Adriatyku, Morza Śródziemnego ( podkłady z płyt żelbetonowych) , 2- By była ona w jak najprostszej linii i jak najbardziej płaska ( do minimum przewyższenia terenu)np Gdańsk -(CPK-Opoczno-Kielce- Brzesko -Nowy Sącz)- środek Słowacji -Debreczyn-Timisoara-Belgrad-Sofia -Skopje -Saloniki ( nad morzem Śródziemnym). 3- Budować przy niej terminale intermodalne ( od tych terminali do miast wwozili by kierowcy jeżdżący tzw. wokół miast nie jeżdżąc przez miasta w godzinach szczytu 4- Uwaga!- Zezwolić by ciągniki siodłowe mające na pokładzie 2 kierowców zmienników ciągnęły 3 naczepy?? Spodziewane przeze mnie korzyści A- Rozwój miast i regionów przy tej trasie,B- Niższe koszty transportu ( 3 naczepy 1 ciągnikiem i nie wjeżdżanie w korki miejskie),C- Ciągniki siodłowe miałyby krótsze przestoje ,D- Mniejsza emisja spalin,E- mniej korków w miastach. Jak duży sens miałaby taka strategia transportu integrująca gospodarczo sporą ilość krajów tej części Europy, krajów leżących nad Bałtykiem,Morzem Północnym, wschodnią częścią Morza Śródziemnego?
Hbhb
2 miesiące temu
Nie słuchać się nikogo uwolnić polskie kopalnie węgla kamiennego i brunatnego, uwolnić gaz ziemny i łupkowy oraz zacząć wydobywać pierwiastki ziem rzadkich i będziemy bogaci sami sobie.
Fvh
2 miesiące temu
Nie słuchać się nikogo uwolnić polskie kopalnie węgla kamiennego i brunatnego, uwolnić gaz ziemny i łupkowy oraz zacząć wydobywać pierwiastki ziem rzadkich i będziemx bogaci sami sobie.
ssf
2 miesiące temu
może warto przedstawić jakąś statystykę ile % skarg Niemiec jest odrzucanych a ile Polski ?
zbk56
2 miesiące temu
Tu Niemiec rozdaje karty , co dla niego niekorzystne to nowe i korzystne przepisy dla nich, niby unijne będą wdrażane. Niemiec nie dopuści nigdy aby jego interesy ucierpiały chociażby w jednym procencie , jak tematu nie załatwią prawnie to użyją podstępu