Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Tunel pod torami, ale likwidacja parkingu? Niepokój wśród mieszkańców

8
Podziel się:

Planowany tunel pod torami na ulicy Umultowskiej w Poznaniu wywołał kontrowersje wśród mieszkańców osiedla Batorego. Inwestycja, choć potrzebna, może wiązać się z likwidacją około 50 miejsc parkingowych. Zarząd Dróg Miejskich uspokaja, że parking był tymczasowy, a projektanci szukają kompromisu - informuje portal epoznan.pl.

Tunel pod torami, ale likwidacja parkingu? Niepokój wśród mieszkańców
Tunel pod torami, ale likwidacja parkingu? Niepokój wśród mieszkańców (Adobe Stock, xy)

Poznań planuje budowę tunelu pod torami kolejowymi na ulicy Umultowskiej, co ma poprawić przepustowość ruchu i zwiększyć bezpieczeństwo kierowców. Inwestycja zlokalizowana w sąsiedztwie osiedla Batorego wiąże się jednak z problemem dla mieszkańców – likwidacją części parkingu w pobliżu przejazdu kolejowego.

Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa zwraca uwagę na potrzebę budowy tunelu, jednocześnie apelując o zachowanie miejsc parkingowych. Spółdzielnia zachęcała mieszkańców do udziału w konsultacjach społecznych, które zakończyły się w poniedziałek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Będziemy żyli 120 lat? "Małymi kroczkami musimy dożyć przełomu"

Parking tymczasowy?

Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) odpowiada, że parking na osiedlu Batorego, którego dotyczy problem, miał od początku charakter tymczasowy. Jak wyjaśnia Agata Kaniewska z ZDM, jego funkcjonowanie było uzależnione od przyszłych inwestycji drogowych w tym rejonie.

Obecnie projektanci analizują możliwości minimalizowania ingerencji w teren należący do spółdzielni. Z dotychczasowych działań wynika, że większy nacisk położono na ochronę zieleni po stronie Rezerwatu Żurawiniec - podaje portal epoznan.pl.

Budowa tunelu na ulicy Umultowskiej to inwestycja przewidziana w długoterminowych planach miasta. Jej realizacja zależy jednak od uzyskania dofinansowania z PKP PLK. Jeśli środki zostaną przyznane, tunel może powstać do 2030 roku.

Koncepcja zakłada przebudowę układu drogowego na odcinku prawie 400 metrów, od ulicy Krygowskiego w kierunku ulicy Opieńskiego. Zaproponowane rozwiązania wpisują się w istniejący układ drogowy i przestrzenny. Dowiązują się również do planowanej przebudowy ulic Umultowskiej i Krygowskiego, która docelowo ma zostać wydłużona w kierunku planowanego przystanku kolejowego w pobliżu pętli tramwajowo – autobusowej Osiedle Sobieskiego - czytamy na stronie ZDM Poznań.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
diagnoza
4 tyg. temu
Dobry tunel to mniej wypadków, szybsze poruszanie no i bez uciążliwych korków
OBSER....
4 tyg. temu
Tunele są potrzebne , ale muszą być też brane pod uwagę dobra okolicznych mieszkańców !?
NIGDY POKO
4 tyg. temu
Pis wybudował pod Świną dużo większy a POKOlesie mówili że się nie da
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Spoko,
4 tyg. temu
tunel będzie służył wszystkim a parking tylko malutkiej grupce kierowców.Więc gdzie problem ?
Adler
4 tyg. temu
Wasze domy samochody i wszelka własność prywatna też mają być tylko tymczasowe a właściwie macie płacić za wynajem wszystkiego taka jest koncepcja kartelu z Davos i ue oczywiście dla ratowania planety bo z walką klas nie wyszło Macie nie mieć nic i być szczęśliwi
Nigdywięcej
4 tyg. temu
A co ma wspólnego parking z tunele !? Dobrze wybudowany tunel nie stwarza zagrożenia dla wszystkiego co na górze = no chyba , że by chcieli tam blok POstawić !?
Nigdywięcej
4 tyg. temu
A co ma wspólnego parking z tunele !? Dobrze wybudowany tunel nie stwarza zagrożenia dla wszystkiego co na górze = no chyba , że by chcieli tam blok POstawić !?
NIGDY POKO
4 tyg. temu
Pis wybudował pod Świną dużo większy a POKOlesie mówili że się nie da