Nie tylko większy ruch samochodów w tej części Pomorza Zachodniego niepokoi Niemców. Powody do obaw mają też właściciele obiektów noclegowych w gminach położonych najbliżej polskiej granicy.
Istnieje obawa, że skoro do Świnoujścia będzie można dotrzeć łatwiej, to urlopowicze wybiorą wakacje po polskiej stronie, gdzie jest znacznie taniej. Tunel otworzy przed nimi możliwość sprawniejszego dotarcia również do innych kurortów Pomorza Zachodniego – przewiduje niemiecki serwis moin.de.
Tunel ma być gotowy pod koniec 2022 roku
W piątek oficjalnie zainaugurowano prace przy drążeniu tunelu łączącego Wolin z wyspą Uznam.
Tunel pod Świną ma pochłonąć 912 mln zł. Znaczną część tej kwoty pokryje Unia Europejska (775 mln zł), resztę wyłoży miasto Świnoujście. Drążyć go ma specjalnie sprowadzona z Chin maszyna TBM "Wyspiarka". Szacuje się, że w dobę powstawać będzie do 12 metrów tunelu. Całość mam mieć długość 1780 metrów. Kierowcy będą mogli nim przejechać we wrześniu 2022 roku.