Elon Musk w kwietniu kupił Twittera, oferując 54,20 dol. za akcję, co daje w sumie 44 mld dol. Później jednak się wycofał z operacji. Miliarder zmianę zdania tłumaczył ogromną liczbą botów i nieautentycznych kont na platformie. Gigant social mediów odpiera te zarzuty. I drogą sądową będzie starał się o gigantyczne odszkodowanie.
Zamieszanie wokół transakcji trwa, a w międzyczasie Twitter notuje ogromne spadki na giełdzie. Firma - jak informuje agencja Reutera - zamknęła drugi kwartał 2022 r. ze stratą 270 mln dol. netto. W ubiegłym roku mogła natomiast cieszyć się z 65,6 mln dol. zysku.
Twitter obwinia za swój fatalny wynik Elona Muska, ale też rynek reklamowy. Przychody z reklam w drugim kwartale 2022 r. wyniosły 1,08 mld dol. Oczekiwania Wall Street były dużo wyższe. Spodziewano się przychodów na poziomie 1,22 mld dol.
"Całkowite przychody w drugim kwartale, które obejmują również przychody z subskrypcji, wyniosły 1,18 mld dol., w porównaniu z 1,19 mld dol. rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 1,32 mld dol." - informuje Reuters.