Droga krajowa nr 7 w Głogoczowie zostanie zwężona do jednego pasa każdą z jezdni. Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował w poniedziałek, że zwężenie na tym odcinku Zakopianki będzie obowiązywać od wtorku od 8.30 do czwartku do 15.30.
- Podobne utrudnienia będą też w przyszłym tygodniu, również od wtorku do czwartku. Będziemy podwieszać deskowanie na konstrukcji kładki - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Piesi przejdą nad Zakopianką
Kładka nad Zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstaje ona na trzech podporach – dwie są po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec sześć m nad drogą. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji, która powinna się zakończyć jesienią tego roku, to 5,4 mln zł.
Według przedstawionych danych głogoczowskim odcinkiem dk7 każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Zdaniem GDDKiA nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Kładek nad Zakopianką będzie więcej
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizuje GDDKiA dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy tej drogi: obok skrzyżowania dk7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach – prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod dk7, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły powinny być gotowe do końca 2025 roku.