Uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku. Straciła oszczędności życia

29-letnia mieszkanka Olsztyna straciła 130 tys. zł. Przelała pieniądze na konto oszustów, którzy podając się za pracowników banku wmówili kobiecie, że na jej dane zaciągnięto kredyty i w związku z tym powinna przelać pieniądze na inne konto.

Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta przelała mu 130 tys. zł
Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta przelała mu 130 tys. zł
Źródło zdjęć: © pixabay.com | pixabay.com
oprac. KKG

- Tym razem ofiarą oszustów podających się za pracowników banku padła 29-letnia mieszkanka Olsztyna. Kobieta wykazała się wyjątkową niefrasobliwością w kontakcie z obcą osobą dzwoniącą na jej numer telefonu - poinformował oficer prasowy olsztyńskiej policji Andrzej Jurkun. - Ofiara oszustwa, nie czując zagrożenia, podała swojemu rozmówcy hasła i kody do swojego konta bankowego. Na tej podstawie, oszuści dokładnie wiedzieli, jakie środki są zgromadzone na rachunku oraz jakie transakcje były wykonywane w ostatnim czasie.

Straciła pieniądze

29-latka uwierzyła rozmówcy, że jej oszczędności mogą być zagrożone, i że na jej dane zostały zaciągnięte kredyty gotówkowe.

- Na tej podstawie, nie weryfikując wcześniej tych informacji, kobieta zgodnie z instrukcją podaną przez oszusta wypłacała pieniądze ze swojego rachunku bankowego, a następnie wpłacała je na podawane na bieżąco przez fałszywego pracownika banku przesyłane kody blik. Działając w ten sposób, kobieta straciła pieniądze - podał policjant.

Pokazy garnków i pościeli. UOKiK idzie na wojnę z naciągaczami

Na hasło "policja" przerwała połączenie

Jurkun podkreślił, że oszust podający się za pracownika banku był na tyle bezczelny, że następnego dnia ponownie zadzwonił do 29-latki.

- Tym razem, kobieta była bardziej ostrożna i nie zgodziła się na taką formę kontaktu oraz przekazał mężczyźnie informację, że sprawa została zgłoszona na policję. Na hasło "policja" połączenie zostało przerwane i kontakt z oszustem urwał się na dobre - podał Jurkun.

Policjant zaapelował, by nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, ani nie przesyłać ich na podane przez oszustów numery kont, czy z wykorzystaniem kodów BLIK. - Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów - podkreślił.

Źródło artykułu:PAP
oszustwooszustwa internetowekonto bankowe
Komentarze (166)

Wybrane dla Ciebie