"Jako Viaplay Group ogłosiliśmy dziś nową strategię biznesową i zapowiedzieliśmy wprowadzenie nowego planu strategicznego, w ramach którego planujemy skoncentrować się na rynkach skandynawskich, Holandii oraz działalności Viaplay Select" - przekazało w czwartek money.pl biuro prasowe serwisu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Viaplay komentuje informację o wycofaniu się z Polski
Zainicjowaliśmy również strategiczny audyt pozostałych rynków międzynarodowych, w tym Polski, gdzie będziemy dążyć do wypracowania optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Do tego czasu będziemy kontynuować naszą działalność, a nasi klienci będą mogli korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco - dodano.
Grupa, do której należy serwis streamingowy oferujący filmy, seriale i transmisje sporotwe, zapowiedziała też zwolnienie 25 proc. pracowników.
Zgodnie z opublikowanymi danymi sprzedaż Viaplay Group wzrosła w II kwartale 2023 r. o 16 proc. do 4,59 mld koron, ale strata netto sięgnęła 5,89 mld koron w związku z 6,3 mld koron odpisów i rezerwami związanymi z m.in. z obniżeniem wartości posiadanych treści.
Grupa, która na koniec drugiego kwartału 2023 r. miała ponad 6,5 mln klientów, chce zwiększyć ich liczbę do 7-7,2 mln na koniec 2023 r. Viaplay informował wcześniej, że w trzecim kwartale 2022 r. liczba klientów w Polsce przekroczyła 1 mln od momentu uruchomienia w sierpniu 2021 r.