Platforma streamingowa Viaplay wycofa się z polskiego rynku. Spółka poinformowała o tym na prezentacji wyników za II kwartał. Na polskim rynku działa od sierpnia 2021 r., oferując między innymi transmisje sportowe, w tym Grand Prix Formuły 1.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Viaplay ciągną na dno bardzo złe wyniki finansowe
Viaplay w II kwartale 2023 r. mimo wzrostu przychodów odnotowała blisko 6 mld koron szwedzkich straty (blisko 2,5 mld zł) wobec 175 mln zysku (w szwedzkich koronach) w tym samym okresie rok temu.
W raporcie Viaplay wskazano plan wycofania się z rynku polskiego, brytyjskiego, amerykańskiego, kanadyjskiego i z państw bałtyckich. Firma chce znów skupić się na krajach nordyckich, skąd pochodzi, a także na rynku niderlandzkim.
W ramach "szeroko zakrojonych działań w celu zaradzenia obniżeniu zysków" zapowiedziano cięcia kosztów, m.in. poprzez zwolnienie ponad 25 proc. pracowników.
Spółka notowana na giełdzie w Sztokholmie po publikacji tych wyników po godz. 12 w czwartek traciła aż 40 proc. swojej wartości. Czwartkowe spadki, razem ze spadkami z początku czerwca, gdy poinformowano o "pogarszającym się otoczeniu biznesowym", razem składają się na utratę aż ponad 80 proc. wartości giełdowej w okresie krótszym niż dwa miesiące.
Jak na razie nie podano daty zaprzestania działalności Viaplay w Polsce.