Problemem koncernu są przede wszystkimi słabe wyniki sprzedaży i wysokie koszty produkcji w Niemczech. Volkswagen ogłosił, że zamknie trzy zakłady w Niemczech. Zarząd planuje także zaoszczędzić 2 miliardy euro poprzez obniżenie wynagrodzeń o 10 proc. Cięcia mają przynieść 17 mld euro oszczędności.
Niemiecki związek zawodowy IG Metall wezwał w niedzielę pracowników wszystkich zakładów Volkswagena w kraju do strajków ostrzegawczych - poinformował przedstawiciel IG Metall Thorsten Groeger. Trzecia runda negocjacji związkowców z firmą motoryzacyjną zakończyła się w czwartek bez rezultatu.
Volkswagen będzie musiał zdecydować przy stole negocjacyjnym, jak długo i jak intensywny będzie to spór - zapowiedział Groeger, główny negocjator związkowców z producentem samochodów. Zaznaczył, że "jeżeli zajdzie taka potrzeba, będzie to najtrudniejsza bitwa w negocjacjach zbiorowych, jaką Volkswagen kiedykolwiek widział".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W sobotę wieczorem zakończył się tzw. okres pokoju, podczas którego strajki pracowników Volkswagena nie mogły się odbywać.
Konflikt między Volkswagenem a pracownikami dotyczy wynagrodzenia około 120 tys. pracowników w zakładach, gdzie obowiązuje odrębne wewnętrzne porozumienie płacowe. Koncern motoryzacyjny jak dotąd odrzucił wszelkie podwyżki i zamiast tego domaga się dziesięcioprocentowej obniżki płac ze względu na trudną sytuację Grupy. W grę wchodzi również zamknięcie zakładów i przymusowe zwolnienia.
W sprawie pojawił się nowy wątek dotyczący Polski. O możliwym przeniesieniu produkcji elektrycznych busów ID.Buzz z Hanoweru do Poznania spółka Volkswagen Nutzfarzeuge, specjalizująca się w produkcji samochodów dostawczych, miała poinformować na zamkniętym spotkaniu zakładowym - informuje "Hannoversche Allgemeine".
Rzecznik Volkswagen Nutzfahrzeuge (VWN) potwierdził agencji DPA, że rozpatrywane są różne opcje dotyczące przyszłości produkcji modelu ID.Buzz, ale żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - czytamy w Deutsche Welle.
Nowa ofensywa giganta. 4 mln samochodów rocznie
Volkswagen planuje rozpocząć nową ofensywę produkcyjną od 2026 r. i do końca dekady wprowadzić na rynek 18 nowych modeli podstawowej marki Volkswagen i Audi we współpracy z SAIC. Z tego 15 modeli ma być przeznaczonych wyłącznie na rynek chiński.
Do 2030 r. Volkskwagen chce sprzedawać rocznie 4 mln samochodów, osiągając w ten sposób 15-procentowy udział w chińskim rynku.