Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KKG
|
aktualizacja

Gigant przyparty do ściany. Coraz głośniej o przeprowadzce do Polski

18
Podziel się:

Volkswagen zmaga się z gigantycznymi problemami. Gigant zwalnia pracowników i drastycznie tnie koszty. Teraz w niemieckich mediach pojawiły się sensacyjne doniesienia o planach przeniesienia produkcji elektrycznego busa ID.Buzz z Hanoweru do Poznania.

Gigant przyparty do ściany. Coraz głośniej o przeprowadzce do Polski
Volkswagen zmaga się z gigantycznymi problemami (getty images, KRISZTIAN BOCSI)

Problemem koncernu są przede wszystkimi słabe wyniki sprzedaży i wysokie koszty produkcji w Niemczech. Volkswagen ogłosił, że zamknie trzy zakłady w Niemczech. Zarząd planuje także zaoszczędzić 2 miliardy euro poprzez obniżenie wynagrodzeń o 10 proc. Cięcia mają przynieść 17 mld euro oszczędności.

Niemiecki związek zawodowy IG Metall wezwał w niedzielę pracowników wszystkich zakładów Volkswagena w kraju do strajków ostrzegawczych - poinformował przedstawiciel IG Metall Thorsten Groeger. Trzecia runda negocjacji związkowców z firmą motoryzacyjną zakończyła się w czwartek bez rezultatu.

Volkswagen będzie musiał zdecydować przy stole negocjacyjnym, jak długo i jak intensywny będzie to spór - zapowiedział Groeger, główny negocjator związkowców z producentem samochodów. Zaznaczył, że "jeżeli zajdzie taka potrzeba, będzie to najtrudniejsza bitwa w negocjacjach zbiorowych, jaką Volkswagen kiedykolwiek widział".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje sprzęt elektroniczny za 5 mln zł dziennie - Wojciech Buczkowski w Biznes Klasie

W sobotę wieczorem zakończył się tzw. okres pokoju, podczas którego strajki pracowników Volkswagena nie mogły się odbywać.

Konflikt między Volkswagenem a pracownikami dotyczy wynagrodzenia około 120 tys. pracowników w zakładach, gdzie obowiązuje odrębne wewnętrzne porozumienie płacowe. Koncern motoryzacyjny jak dotąd odrzucił wszelkie podwyżki i zamiast tego domaga się dziesięcioprocentowej obniżki płac ze względu na trudną sytuację Grupy. W grę wchodzi również zamknięcie zakładów i przymusowe zwolnienia.

W sprawie pojawił się nowy wątek dotyczący Polski. O możliwym przeniesieniu produkcji elektrycznych busów ID.Buzz z Hanoweru do Poznania spółka Volkswagen Nutzfarzeuge, specjalizująca się w produkcji samochodów dostawczych, miała poinformować na zamkniętym spotkaniu zakładowym - informuje "Hannoversche Allgemeine".

Rzecznik Volkswagen Nutzfahrzeuge (VWN) potwierdził agencji DPA, że rozpatrywane są różne opcje dotyczące przyszłości produkcji modelu ID.Buzz, ale żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - czytamy w Deutsche Welle.

Nowa ofensywa giganta. 4 mln samochodów rocznie

Volkswagen planuje rozpocząć nową ofensywę produkcyjną od 2026 r. i do końca dekady wprowadzić na rynek 18 nowych modeli podstawowej marki Volkswagen i Audi we współpracy z SAIC. Z tego 15 modeli ma być przeznaczonych wyłącznie na rynek chiński.

Do 2030 r. Volkskwagen chce sprzedawać rocznie 4 mln samochodów, osiągając w ten sposób 15-procentowy udział w chińskim rynku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(18)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
realista
2 tyg. temu
Volkswagen może się uratować tylko tanią produkcją w Polsce bo nawet Chiny drożej robią auta,które sprzedają po cenach dampingowych.Poprzez tanie ceny likwiduje się konkurencje a później można podnieść gdy Europa nie będzie miała produkcji aut.Ileż fabryk Chinole już kupili w Europie.
Marek M.
2 tyg. temu
Mają swój zielony ład i wciskanie ludziom na siłę elektryków. Nauczyli Chińczyków a oni robią elektryki lepsze i tańsze.
Obywatel RP
2 tyg. temu
Co na to Ursula? Zajechali przemysł motoryzacyjny. Teraz Chiny zlikwidują konkurencję niskimi cenami, a później boom podniosą ceny jak znikną marki europejskie. ..
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Jas
2 tyg. temu
To może niech związki zawodowe zaczną zarządzać i po problemie.
LWP
2 tyg. temu
Ludzie nie podniecajcie sie jestesmy zasciankiem i zakala Europy.Produkujemy jablka i ziemniaki.
Wolf
2 tyg. temu
15 modeli na rynek chiński? Przecież Chińczycy już zrezygnowali z kupowania niemieckich samochodów. Mercedes przez to zamyka swoje fabryki w chinach.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
Inzyniering
1 tyg. temu
Co to za ocena Chin? Nic nie kradną, za każdą technologię zapłacili tanią siłą roboczą. Przecież to cywilizacja na zupełnie innym poziomie. To tylko ostatnie 150 lat dało szanse na rozwój Europie. Przez ostatnie 50 lat traktowaliśmy Chińczyków fatalnie, zatruwaliśmy ich ojczyznę, niewolniczo pracowali dla amerykańskich i europejskich korporacji. Przyszedł czas zapłaty za lata upokorzeń. Chiny mają plan na 50 lat, my na 5. Nie zajadą naszej gospodarki, musimy mieć gdzie pracować i za co kupować ich produkty. Zatem będą dawkować nam pracę aby stać nas było. Już teraz wielu naszych inżynierów pracuje dla chińskich firm gigantów. Firmy z chińskie to giganci, których nawet sobie nie wyobrażamy.
antyPSI
1 tyg. temu
Sami sobie są winni. To UG Metall z VW wynegocjował sobie Najwyższe podwyżki spośród wszystkich niemieckich producentów! O 30% więcej! Świat się zmienił, i zmienia a oni dalej chcą żyć jak wcześniej. Nie da rady. Szkoda tylko, że te kłopoty producentów i tak odbijają się na naszych pod dostawcach - producentach. Nie ma co się cieszyć. Ich kłopoty przenoszą się do nas
Nick
1 tyg. temu
Niemcy sami sobie przygotowali taki los. Nie ma mądrych polityków. Politycy nie rozumieją biznesu i technologii. W Polsce mamy to samo, tylko że Polska rozpędzona tanią siłą roboczą i to się właśnie kończy. Zasługa naszych polityków, ponieważ jest okazja rozwoju...
Zizi
1 tyg. temu
W komentarzach sama poezja, sami pisarze tutaj. Czytają wypocinki, i się produkują.
Gruby
1 tyg. temu
Po prostu Chiny wydymały największe mocarstwo na świecie bo poszli spać a gówno teraz zalewa i niszczy Europę i to ogarnie cały świat szkoda ale jeżeli się nie przebudzą to czeka nas apokalipsa długo odwlekana tyle w temacie pozdrawiam.