- Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań. Z wieloma dotychczasowymi strukturami, procesami i kosztami Volkswagen nie jest już konkurencyjny jako marka - powiedział Schaefer.
Volkswagen zapowiada redukcję zatrudnienia
- Nie może być tak dalej, nie można się obejść bez "zauważalnych cięć". "Musimy zająć się krytycznymi kwestiami, w tym personelem - dodał.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zarząd i rada zakładowa negocjują obecnie program zwiększenia efektywności, który ma przynieść łącznie dziesięć miliardów euro. "Jak wynika z komunikatu Schaefera zamieszczonego w firmowym intranecie, żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte", czytamy.
Oliver Blume, szef koncernu VW, postawił sobie za cel osiągnięcie rentowności na poziomie 10 procent do 2027 r., a podstawowa marka Volkswagen ma osiągnąć rentowność na poziomie 6,5 procent do 2026 r. Zysk operacyjny ma wzrosnąć o dziesięć miliardów euro, pisze "Zeit"
Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów
Bloomberg informował we wrześniu, że Volkswagen planuje wstrzymać produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie. Fabryka, w której w zeszłym roku wyprodukowano 6500 elektrycznych modeli ID.3, będzie nadal działać w pewnym zakresie, a około 300 pracowników otrzyma inne zadania - donosi agencja.
Bloomberg przypomina, że Volkswagen ogłosił także, że zwalnia pracowników tymczasowych w swojej fabryce w Zwickau, głównej fabryce pojazdów elektrycznych w Niemczech, po tym, jak wycofywanie dotacji w kraju spowodowało spadek popytu na jego pojazdy elektryczne. "Los około 2000 pracowników tymczasowych pozostaje niepewny" - pisze agencja.