Na Mazowszu aktualnie prowadzone są roboty na odcinkach o łącznej długości ok. 103 kilometrów. "Dla pozostałych ok. 150 km trwa projektowanie lub też oczekujemy na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej" - wyjaśniła Małgorzata Tarnowska.
Minionej zimy rozpoczęły się roboty na dwóch odcinkach A2 (Mińsk Mazowiecki – Biała Podlaska) pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. "Obecnie wykonawcy budują drogi serwisowe oraz zdejmują wierzchnią warstwę ziemi pod trasę główną. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r." - podkreśliła rzeczniczka GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W przypadku środkowego odcinka pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Spodziewamy się otrzymania jej w połowie bieżącego roku. Zakończenie robót szacowane jest latem 2024 r." - poinformowała.
Zaznaczyła, że dla kolejnych czterech odcinków A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej w mazowieckim i lubelskim urzędzie wojewódzkim prowadzone są postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. "Szacujemy, że decyzje otrzymamy do końca tego roku. Zakończenie robót dla ponad 63 km A2 przewidziane zostało w drugiej połowie 2024 r." - przekazała.
Prace również są prowadzone na S7 Napierki - Płońsk. Na odcinku Napierki - Mława w związku ze znaczącą poprawą pogody w pierwszej połowie marca br. wykonawca zwiększał systematycznie zaangażowanie w robotach. "W okresie zimowym wykonawca realizował zakresy robót, na jakie pozwalały warunki atmosferyczne, skupiając się głównie na obszarze obu MOP-ów, wygrodzeniach drogi, układaniu kanału technologicznego i odnawianiu oznakowania poziomego. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 76 proc." - poinformowała.
Z kolei na odcinku Mława - Strzegowo wykonawca skupił się głównie na rozbiórce starego i budowie w jego miejsce nowego wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu DK7. Ruch w tym miejscu odbywa się po obiekcie tymczasowym. "Ponadto w tym okresie Wykonawca odnawiał oznakowanie poziome na jezdniach trasy głównej oraz realizował roboty wykończeniowe w zakresie, na jaki pozwalały warunki atmosferyczne" - informuje rzeczniczka.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA przekazała, że prace prowadzone są na trzech odcinkach ponad 29-kilometrowej trasy S7 Warszawa - Grójec. Na pierwszym 6,6 km odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola zaawansowanie robót przekroczyło 91 proc. Na trasie głównej wykonywana jest nawierzchnia betonowa, humusowanie i roboty brukarskie. Zakończenie robót przewidziane jest w październiku 2022 r.
Z kolei na S17 Warszawa Wschód - Lubelska w budowie jest trzypoziomowy węzeł u zbiegu DK2 i DK17 w Zakręcie.
"Łączna długość realizowanego odcinka to ok. 2,5 km. Węzeł Warszawa Wschód będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach" - poinformowała PAP rzeczniczka.
Na północ, w kierunku Marek, kierowcy będą mieli do dyspozycji odcinek drogi ekspresowej przebiegającej na poziomie +1. Kierunek Warszawa - Mińsk Mazowiecki - Warszawa będzie przebiegał na poziomie -1 jako droga dwukierunkowa jednopasowa w każdą stronę. Na poziomie 0 budowane jest rondo, umożliwiające zjazd i wjazd na S17. Tam też ulokowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów.
W grudniu 2021 r. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę ponad 11-kilometrowej obwodnicy Kołbieli, a kontrakt na projekt i budowę około 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska DK61/57 zawarty został w czerwcu 2021 r.