- Nikt nie ma i nie powinien mieć wątpliwości, że Davos to miejsce, w którym Polska powinna działać, szukać okazji do zaprezentowania się. Jesteśmy przecież wśród dużych i liczących gospodarek świata. Jeżeli chcemy pokazywać się jako kraj nowoczesny, zmieniający gospodarkę, szukający odpowiedzi na najważniejsze pytania współczesnego świata, to idealnym miejscem jest właśnie Światowe Forum Ekonomiczne w Davos - mówi money.pl dr Artur Bartoszewicz z SGH.
Polska we wtorek w Davos otworzyła po raz pierwszy w historii Dom Polski - czyli własną przestrzeń do spotkań biznesowych. Twórcami Domu są dwie spółki: PZU oraz Pekao. W ciągu kilku dni trwania Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w Domu Polskim pojawią się przedstawiciele biznesu z całego świata.
- Inne kraje funkcjonują właśnie w takim modelu: organizują atrakcyjną przestrzeń, ściągają ekspertów, organizują panele i wydarzenia towarzyskie, luźniejsze sesje networkingowe. W takich przedsięwzięciach kluczowa jest nie tylko sama obecność, nie tylko przestrzeń do spotkań, ale świadome realizowanie celów polityczno-biznesowych. Jeżeli tworzymy Dom Polski, to musimy świadomie realizować swoje cele. Obecność dla obecności nie jest wskazana, za to odpowiedni dobór tematyki, ściągnięcie licznych gości - to klucz do sukcesu takiego miejsca - komentuje dr Artur Bartoszewicz z SGH.
- Fakt, że polskie firmy są gotowe organizować takie miejsca i finansować promocję całego kraju cieszy. Jeżeli będziemy to robić konsekwentnie i świadomie, to z pewnością uda się zmienić postrzeganie naszej gospodarki i kraju wśród światowego biznesu - dodaje.
- Podczas ubiegłorocznej edycji forum wspieraliśmy naszych klientów inicjując spotkania z menedżerami międzynarodowych przedsiębiorstw, inwestorami i partnerami. Nawiązaliśmy wiele wartościowych relacji biznesowych. Wtedy też narodziła się idea Domu Polskiego - mówi Michał Krupiński, prezes banku Pekao.
- Nasza obecność w Davos to nie tylko spotkania biznesowe, ale przede wszystkim budowanie mocnej pozycji polskiego biznesu na arenie międzynarodowej. To odpowiedzialne zadanie, biorąc pod uwagę coraz większą rolę polskiej gospodarki za granicą. Po zeszłorocznych sukcesach, w tym roku chcemy jeszcze wyraźniej zaznaczyć swoją obecność - dodaje prezes Pekao.
W Domu Polskim jest miejsce nie tylko na promocję PZU i Pekao - okazję do przedstawienia własnych pomysłów mają zaproszeni z polski goście - w tym również firmy. Na Forum pojawiło się np. Synerise, Netguru, MCI.
Światowe Forum Ekonomiczne zgromadzi ponad 3000 uczestników z ponad 110 krajów. Do tego ponad 65 szefów państw i rządów oraz czołowych organizacji międzynarodowych. Forum odbędzie się w dniach 22-25 stycznia.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl