Spółka Hennes & Mauritz, która zarządza siecią sklepów H&M w Polsce, zakończyła rok obrotowy 2020 zyskiem netto w wysokości 65,5 mln zł. To o 24,6 mln zł mniej niż wypracowała w 2019 r.
"W związku z decyzjami rządu polskiego, ze względu na pandemię koronawirusaCOVID-19, zarząd H&M był zmuszony kilkukrotnie w ciągu roku 2020 oraz 2021 czasowo zamknąć sklepy wszystkich marek spółki działających w Polsce" – czytamy w raporcie spółki.
Aby ograniczyć negatywne skutki zamknięcia sklepów, zarząd spółki przyznaje, że odjął szereg działań mających na celu redukcję kosztów stałych, m.in. obniżenie kosztów czynszów, wydłużenie terminów spłaty zobowiązań, czasowe obniżenie kosztów wynagrodzeń oraz pozyskanie rządowych środków pomocowych i dodatkowego finansowania z Grupy.
Zakaz handlu. PiS chce jego uszczelnienia
Doszło również do masowych zwolnień. W wyniku redukcji zatrudnienia w ciągu 2020 r. pracę w H&M Polska straciło 1058 osób. Jeszcze w listopadzie 2019 r. spółka zatrudniała 5481 pracowników, podczas gdy rok później już 4423 osoby.