Od początku tego roku Biedronka i Lidl toczą "wojnę cenową" i chwalą się miejscami na czele rankingów cenowych. Obie sieci zaczęły mocno obniżać ceny szeregu produktów i organizować wiele promocji, walcząc o miano najtańszego dyskontu.
Dyskonty walczą o klientów. "Tematu nie odpuścimy"
Dla niektórych klientów działania podejmowane przez sieci handlowe są tak uciążliwe, że postanowili poskarżyć się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"UOKiK otrzymał kilkanaście skarg w związku z "wojną cenową". Wszystkie sygnały konsumenckie odnosiły się do komunikacji SMS prowadzonej przez Biedronkę oraz informacji potencjalnie wprowadzającej w błąd (porównywanie cen)" -informowała WP Finanse Agata Charuba-Chadryś z Departamentu Komunikacji w UOKiK.
Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu zapytaliśmy prezesa Lidl Polska, czy sieć zamierza zmienić strategię ws. "wojny cenowej" z Biedronką.
- Nasza strategia pozostanie niezmieniona - od zawsze dostarczamy najwyższą jakość w niskiej cenie. Nie chcę mówić o wojnie w tym kontekście. Uważam, że słowo "wojna" jest zarezerwowane do innych, bardzo smutnych wydarzeń. Jest rywalizacja cenowa na rynku i sądzę, że pozostanie ze względu na ogromną wrażliwość polskiego konsumenta - powiedział w rozmowie z money.pl prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.
My tematu ceny nie odpuścimy nigdy. Będziemy pokazywać klientom, że w naszych sklepach kupią artykuły wysokiej jakości w niskich cenach - przekonuje prezes polskiego Lidla.
Lidl pokazał liczby
W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł - wynika z raportu, jaki Lidl Polska przedstawił na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.
Lidl podkreśla, że na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z Polski.
W ciągu sześciu lat eksport polskich produktów za pośrednictwem Lidla osiągnął wartość ponad 25 mld zł.
W ubiegłym roku Lidl Polska kupił od polskich dostawców towary i usługi o wartości 23,3 mld zł.