Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Walka dyskontów o niskie ceny. Prezes Lidla: tematu nie odpuścimy nigdy

17
Podziel się:

Od dłuższego czasu trwa wymiana ciosów między największymi konkurentami w handlu: Lidlem i Biedronką. Ta pierwsza sieć zapewnia, że nie zamierza zmieniać strategii. - My tematu ceny nie odpuścimy nigdy - powiedział money.pl prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.

Walka  dyskontów o niskie ceny. Prezes Lidla: tematu nie odpuścimy nigdy
Dyskonty walczą o klientów niskimi cenami (Licencjodawca)

Od początku tego roku Biedronka i Lidl toczą "wojnę cenową" i chwalą się miejscami na czele rankingów cenowych. Obie sieci zaczęły mocno obniżać ceny szeregu produktów i organizować wiele promocji, walcząc o miano najtańszego dyskontu.

Dyskonty walczą o klientów. "Tematu nie odpuścimy"

Dla niektórych klientów działania podejmowane przez sieci handlowe są tak uciążliwe, że postanowili poskarżyć się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Premier Indii w Polsce. Co to może dla nas oznaczać?

"UOKiK otrzymał kilkanaście skarg w związku z "wojną cenową". Wszystkie sygnały konsumenckie odnosiły się do komunikacji SMS prowadzonej przez Biedronkę oraz informacji potencjalnie wprowadzającej w błąd (porównywanie cen)" -informowała WP Finanse Agata Charuba-Chadryś z Departamentu Komunikacji w UOKiK.

Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu zapytaliśmy prezesa Lidl Polska, czy sieć zamierza zmienić strategię ws. "wojny cenowej" z Biedronką.

- Nasza strategia pozostanie niezmieniona - od zawsze dostarczamy najwyższą jakość w niskiej cenie. Nie chcę mówić o wojnie w tym kontekście. Uważam, że słowo "wojna" jest zarezerwowane do innych, bardzo smutnych wydarzeń. Jest rywalizacja cenowa na rynku i sądzę, że pozostanie ze względu na ogromną wrażliwość polskiego konsumenta - powiedział w rozmowie z money.pl prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.

My tematu ceny nie odpuścimy nigdy. Będziemy pokazywać klientom, że w naszych sklepach kupią artykuły wysokiej jakości w niskich cenach - przekonuje prezes polskiego Lidla.

Lidl pokazał liczby

W 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł - wynika z raportu, jaki Lidl Polska przedstawił na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Lidl podkreśla, że na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z Polski.

W ciągu sześciu lat eksport polskich produktów za pośrednictwem Lidla osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

W ubiegłym roku Lidl Polska kupił od polskich dostawców towary i usługi o wartości 23,3 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
lidl i biedra...
4 miesiące temu
to co oni teraz wyprawiaja to jakis obled, ceny so wysrubowane a obok nich kup 2 - to 2gi 48.5% taniej, kup 3 w cenie 2, jakies talony za 15zl przyklejone do paragonu ktore musisz wydac w sumie w tym samym dniu albo dzien poznije max bo przepadnie i do tego jeszcze cena ktoa widzisz na etykiecie jest ale jesli masz appke bo jak nie masz appki to cena jest ta drobnym makiem o wiele wyzsza, zrobili z ludzi wariatow, ceny w kosmosie, kiedy to znormalnieje.
MamyDość
4 miesiące temu
Najpierw podniosą ceny o +80% a potem w ramach wojen cenowych obniżą o 15%. Z wielkimi fanfarami. Ta rywalizacja to kiwanie klientów. Nie zdziwię się, jak byliby dogadani między sobą. I chcieli wymieść pozostałych konkurentów.
*****tuSSka
4 miesiące temu
Tusk jeszcze tego nie zlikwidował ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
Hmmm
4 miesiące temu
A ja sądzę, że szefostwo tych dwóch sieci ( Portugalia i Niemcy ) są dogadani i walka jest tylko teatrzykiem dla polskiego kluenta. Cel to wyeliminowanie lokalnych mniejszych sieci ... kto siedzi w branży ten dobrze to wie . . A klienci wybierają jedną z tych dwóch firm, o innych zapominają, a chłopcy przy kawie za granucami Polski się rozliczają z kosztów niby walki cenowej ...
Pozdro
4 miesiące temu
Ja wczoraj dokonałem promocyjnego zakupu, bardzo korzystnego cenowo, tyle, że musiałem do zakupu: mieć aplikacje, bon z kodem z gazetki, kupić 7 sztuk i dodatkowo 2 sztuki, tylko w sobotę od 11,35 zrobić 50 przysiadów i 20 pompek pomiędzy regałami, wstrzymać oddech na 2 minuty przy kasie i wyrecytować wiersz. Niby dobrze mi poszło, ale chciałbym robić takie normalne zakupy, dalszych promocji mogę nie przeżyć.
Emeryt
4 miesiące temu
Podstawowe produkty droższe niż w innych sklepach.W promocjach towary, które rzadko są kupowane
Jupik
4 miesiące temu
Lidl, najbardziej badziewiaty sklep, towary w promocji kończą się w krótkim czasie, mięso w promocji, ale pół kilograma a w paczce ok. kilograma, na kasie nie chcą odciąć😛,zgadzam się z tym, że mają fajny sprzęt, narzędzia
Wałek
4 miesiące temu
Pod publikę kłótnia a i tak obroty im wzrosły i o to im chodzi