Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Warszawa ma nowe logo. Kosztowało 150 tys. złotych

45
Podziel się:

Stołeczny ratusz wprowadził nowe logo miasta, to uproszczony herb stolicy. Zastąpi używane od 2004 roku logo "Zakochaj się w Warszawie". Nowa Syrena jest poważniejsza i ma profil Marii Skłodowskiej-Curie- przekazali urzędnicy. Za nowy znak promocyjny miasto zapłaciło 150 tysięcy złotych.

Warszawa ma nowe logo. Kosztowało 150 tys. złotych
Stolica Polski m nowego logo, to uproszczony herb Warszawy (money.pl, Rafał Parczewski)

- O konieczności wymiany znaku zdecydowało kilka czynników. Przede wszystkim przestał on odpowiadać na aktualne potrzeby komunikacyjne miasta stołecznego Warszawy. Nie sposób mówić o tematach trudnych, takich jak pandemia czy wojna, jednocześnie oznaczając je kolorowym znakiem z radosnym hasłem. Przez ostatnie lata zmieniły się trendy graficzne, a znak stolicy stał się nieatrakcyjny i nienowoczesny. Jego słabą stroną była także mała czytelność - wyjaśnili urzędnicy.

Warszawa ma nowe logo

Nowy znak jest bardzo podobny do najbardziej znanej wersji herbu projektu Szczęsnego Kwarty z 1938 roku. Nowością i ciekawostką jest profil twarzy Syreny, dla którego wzorem stał się profil słynnej warszawianki – Marii Skłodowskiej-Curie.

- Bazowaliśmy na rozwiązaniu, które w naturalny sposób wpisze się w identyfikację miasta. Nie chcieliśmy tworzyć nowych, abstrakcyjnych form, do których warszawiacy musieliby przyzwyczajać się od nowa. Zależy nam, aby komunikacja wizualna Warszawy była dla wszystkich odbiorców czytelna i spójna– wyjaśniła dyrektor Biura Marketingu Miasta Katarzyna Sokołowska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Relacja z wydarzenia Future of Payments 2024

Warszawa projektując znak wzorowała się na doświadczeniach innych miast europejskich, które także stworzyły swoje logotypy w oparciu o symbolikę herbową i z powodzeniem stosują takie rozwiązanie od lat. Tak jest w Paryżu, Oslo, Helsinkach, Wiedniu czy Sztokholmie.

- Koszt umowy na zaprojektowanie nowego znaku wyniósł 150 tys. zł. Dla porównania koszt poprzedniego systemu identyfikacji wizualnej (ze znakiem "Zakochaj się w Warszawie") zaprojektowane w 2004 roku wyniósł 195 tys. zł. - powiedział PAP zastępca rzecznika ratusza Jakub Leduchowski.

Na nowy system identyfikacji wizualnej miasta składa się oprócz znaku promocyjnego miasta również znaki jego dzielnic i jednostek organizacyjnych. System zawiera również wytyczne do oznaczania różnego typu projektów, w tym tych, które są realizowane we współpracy ze stołecznym ratuszem. Wszystkie grafiki opierają się na tym samym symbolu herbowym. Dodatkowo pojawi się on na pismach i dokumentach urzędowych. - Poza zbiorem oznaczeń system zawiera także określoną kolorystykę miasta oraz spójną typografię, nawiązującą do geometrycznych kształtów symbolu herbowego - wyjaśnił ratusz.

Nowe logo Warszawy to "klasyka gatunku"

Nowy projekt chwali dr Anna Światłowska, projektantka graficzna Muzeum Warszawy.

- Nowy projekt znaku m.st. Warszawy to w moim odczuciu powrót do dobrych tradycji projektowych, czyli tak zwanej klasyki gatunku. Zgrabnie łączy w sobie historyczny symbol ze współczesnym językiem graficznym. Zaprojektowany został z wyczuciem i dbałością o detal oraz z poszanowaniem zasady podążania formy za funkcją, co jest, jak pokazuje doświadczenie, najlepszą drogą do ponadczasowości. Spełnia też szereg wymogów praktycznych stanowiących o komforcie jego użytkowania, czyli dobrze się skaluje, ma wersję kolorową i monochromatyczną, poziomą i pionową, doskonale nadaje się do reprodukcji na wszystkich nośnikach - powiedziała dr Światłowska.

Ratusz nie planuje drogich kampanii ani dodatkowych kosztów związanych ze zmianą. Stare oznakowanie będzie sukcesywnie zastępowane nowym. Strony internetowe czy aplikacje również będą dostosowywane do systemu.

- Wyprodukowane do tej pory materiały promocyjne tj. gadżety czy ulotki informacyjne będą w użyciu do czasu, aż nie zostaną w pełni wykorzystane albo ulegną zniszczeniu wskutek użytkowania (np. namioty promocyjne rozstawiane w trakcie imprez plenerowych). W przestrzeni miasta jest wiele miejsc i obiektów, na których znajduje się znak "Zakochaj się w Warszawie". W tych miejscach nowe oznakowanie pojawi się przy okazji np. planowanych remontów - przekazał ratusz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(45)
WYRÓŻNIONE
Masakra, boga...
2 lata temu
150 tys to się bierze za projekt wykonawczy dużego bloku mieszkalnego. To powinno kosztować 2tys max. Grafik pewnie ze 4 godziny to robił....
K_L
2 lata temu
To jest żart jakiś???
A co
2 lata temu
Lepcowi czajkowrmu najwyraźniej się nuuuuudziiiii. No 150 tysiecy z nudow tez można wydać. Ciekawe co będzie następne z nudów?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (45)
Oskar Tusk
2 lata temu
Z kim trzeba się przespać by móc stworzyć takie logo
Śmieszek
2 lata temu
Prawie nic się to logo nie zmieniło
???
2 lata temu
A gdzie je tyncza jo sie pytom? Toż to dyskryminacja!
A..
2 lata temu
PiS zmniejsza podatki płynące do samorządów!!! A wg mnie to jeszcze za dużo zostawił, skoro jest kasa na takie głupoty.
Gru
2 lata temu
Ale mam pytanie - kto tam widzi choćby zarys , kontury twarzy naszej noblistki ??? To jeśli widzi - potrzebny okulista. Czy poczciwa "stara " Syrenka nie była najlepszym logo??? Możliwe, że to dzieci P. Traskowskiego projektowały- malowały do szkoły, a P. RT- jak pomysłowy Dobromir- wpadł na pomysł iiiii jest nowe logo. Aż strach pomyśleć co się zmieni w innych miastach ...
...
Następna strona