Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Ważny głos z rządu ws. Izery. Minister wskazała termin

24
Podziel się:

Produkcja polskiego samochodu elektrycznego Izera stanęła pod znakiem zapytania. Jak przekazała minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, decyzja w sprawie kontynuacji projektu ma zostać podjęta do kwietnia. Z kolei do końca lutego przygotowany będzie pakiet renegocjacyjny KPO.

Ważny głos z rządu ws. Izery. Minister wskazała termin
Produkcja polskiego samochodu elektrycznego Izera pod znakiem zapytania (East News, Andrzej Grygiel)

- Izera jako taka w KPO nie jest zapisana. Są zapisane fundusze na nieemisyjne środki transportu. Bardzo ważna decyzja inwestycyjna, która jest przed państwem polskim i przed tym rządem, czy inwestujemy w tzw. polski samochód elektryczny Izerę, czy inwestujemy w inne możliwości - powiedziała w piątek podczas konferencji prasowej Pełczyńska-Nałęcz.

Decyzja ws. Izery do kwietnia

- Takie możliwości są. Mamy fabryki autobusów, np. elektrycznych, czy firmy, które są w stanie produkować elektryczne rowery. Jest możliwość inwestowania w sieci ładowania - dodała.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ryanair będzie torpedować CPK - Maciej Wilk #17

- To jest dylemat, czy chcemy samochód, który jest polski w małym kawałku, a w dużym kawałku to jest technologia chińska, ale jednak mamy fabrykę w Polsce, która jest jakimś impulsem rozwojowym. Czy też może nie chcemy chińskich technologii, bo postrzegamy to jako zagrożenie. Ale równocześnie istnieje ryzyko być może, że takie technologie zaakceptuje inny kraj unijny i taka fabryka będzie gdzie indziej, a Polacy będą kupować - wskazała minister.

Zapytana o perspektywę decyzji ws. Izery wskazała, że w kwietniu taka decyzja powinna zostać podjęta.

Dodała, że do końca lutego będzie gotowy pakiet renegocjacyjny KPO.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
przemysł
motoryzacja
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
ambitnie :)))
10 miesięcy temu
Jak w starym dowcipie - nie w Jaworznie a w Ciechanowie, nie samochody a rowery, nie chińskie a kitajskie, nie produkowali a składali.
Tomasz
10 miesięcy temu
Zanim powstanie ta fabryka, to się okaże, ze technologia tak poszła do przodu, ze elektryki będą przeżytkami. My chcemy budować elektryki, Toyota właśnie ogłasza, ze kończy ten projekt i już nie będzie budować elektryków. Jak myślicie, kto jest mądrzejszy, drugi koncern samochodowy świata czy polscy urzędnicy?
Emeryt
10 miesięcy temu
Już sama nazwa sugeruje ile egzemplarzy będzie wyprodukowane - Izero czyli 0.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
2030
10 miesięcy temu
Po co nam auta jak są rowery albo autobusy wg Ministry.
kasjer
10 miesięcy temu
Pamiętajmy że jeśli to ma być państwowa fabryka to radzę podatnikom już trzymać się za portfele !!.
Bacz
10 miesięcy temu
Komuniści z Warszawy i Brukseli jak to komuniści zawsze mają wielkie plany i realizują je marnując ogromne pieniądze i w końcu przegrywają konkurencję z kapitałem prywatnym. Wszelkie inwestycje publiczne w branże w których jest silna konkurencja rynkowa powinny być zakazane.
Hodowca cebul...
10 miesięcy temu
Wszystkie lokalne marki autobusów i ciężarówek używają tylko silników, skrzyń biegów i osi innych zachodnioeuropejskich marek, pojazd wojskowy Waran to całkowicie czeska licencja, Rosomak to licencja fińska, Ursus zanim zbankrutował był zrobiony z mieszanki części tureckich i chińskich, Izera też jest chińska, chyba tylko karoseria jest polska. Czy ktoś może mi napisać, która bardziej skomplikowana mechanicznie część samochodu została zbudowana w Polsce?
Polak
10 miesięcy temu
Taki rząd Polacy wybrali i 4 lata muszą oglądać swoje dzieło.
...
Następna strona