"Wiedźmin" okazał się hitem na platformie Netflix - wynika z komunikatu giełdowego spółki, udostępnionego udziałowcom na portalu MarkertScreener. Jak informuje firma, pierwszy sezon produkcji opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego ma największą oglądalność wśród wszystkich pierwszych sezonów udostępnianych tam seriali.
"W pierwszych czterech tygodniach od premiery obejrzały tę pełną akcji produkcję fantasy z Henrykiem Cavillem w 76 milionach gospodarstw domowych" - poinformowała spółka.
Za miano sukcesu Netflix wskazał to, jak serial wpływa na popkulturę, przenika ducha czasu i że spotęgował sprzedaż książek i gier o wiedźminie na całym świecie. Dodatkowo piosenka, która w polskim tłumaczeniu zatytułowana została "Grosza daj wiedźminowi", rozeszła się po internecie, stając się zjawiskiem viralowym, śpiewanym w 15 językach świata.
Jak pisaliśmy w money.pl, w USA zapanował szał na książki Andrzeja Sapkowskiego, a na szczyty sprzedaży wróciła gra "Wiedźmin 3". Jej producent CD Projekt wskoczył na piąte miejsce wśród najwięcej wartych polskich spółek.
Andrzej Sapkowski z serią o wiedźminie Geralcie z Rivi na koniec grudnia znalazł się szczycie listy najpopularniejszych wśród autorów książek drukowanych i czwarty w książkach elektronicznych na Amazonie. Najpopularniejszy tom opowiadań "Ostatnie życzenie" w wersji drukowanej już się wyprzedał i musiał zostać dodrukowany.
"Nie mogłam życzyć sobie lepszego prezentu dla tej niesamowitej obsady i ekipy" - napisała na Twitterze Lauren Hissrich, główna producentka serialu "Wiedźmin". "Wiedźmin" jest na najlepszej drodze, aby stać się największą premierą wśród seriali serwisu Netflix".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl