W trzecim kwartale 2024 roku największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding S.A. miał wzrost przychodów w segmencie turystyki. Wyniosły one ponad 208 mln zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln, po wzroście o 6,4 proc.
Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln zł, a zysk netto prawie 80 mln zł.
Wyniki WP Holding. Przychody napędza turystyka
- Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał - kluczowy w tym obszarze - bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane przy pomocy sztucznej inteligencji produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln zł przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty w porównaniu do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI - zapowiada Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski, cytowany w komunikacie.
Nowe optymalizacje WP Booster będą dotyczyły zdarzeń kluczowych m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów. Mechanizm AI będzie odpowiadał za wycenę oraz dobór targetu do kampanii, co z kolei doprowadzi do podniesienia efektywności reklamowej. Dynamiczne targety będą opierały się na personalizacji kampanii, natomiast wycena będzie uwzględniała prawdopodobieństwo konkretnych akcji na stronach klientów reklamowych, wykorzystując precyzyjne modele w czasie rzeczywistym.
Wirtualna Polska inwestuje w technologie
Pierwsze miesiące działania WP Boostera przyniosły dobre rezultaty. Docieralność kampanii mierzona jako kliki, które wygenerowały sesję u reklamodawcy, zwiększyła się o ponad 70 proc. u klientów z branży ochrony zdrowia i o ponad 50 proc. u klientów z branży spożywczej czy edukacyjnej.
Uruchomione we wrześniu produkty WP Booster (CPC oraz CPSC) są optymalizowane na sesję na stronie klienta - tzw. successful click. Pierwszy z nich jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny kalorycznego ruchu.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. W październiku 2024 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 20 milionów Polaków. Od 2015 roku Wirtualna Polska Holding S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.
Serwis Money.pl należy do Wirtualna Polska Holding.