Początek nowego roku okazał się przełomowy dla WP. Spółka po raz pierwszy miała przychody z branży e-commerce równe tym z medialnych.
Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o jedną trzecią i wyniosły 157 mln złotych. Pierwszy kwartał 2019 roku to również rekordowy wzrost zysku WP, który wyniósł 14,3 mln zł.
- Tak jak przewidywaliśmy, przychody ze spółek e-commerce zakupionych w ostatnich pięciu latach, są już wyższe od przychodów z działalności mediowej. W kategorii rentowność, media jednak wciąż dominują w naszym holdingu - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Jako pierwsza w Polsce WP wprowadziła technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), która polega na zastąpieniu bloku w telewizji linearnej, reklamą wideo online. DAI z powodzeniem wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie na kanale Telewizja WP. Technologia pozwala na dobudowanie zasięgu, zwłaszcza wśród młodych użytkowników i lepszą personalizację reklam.
- Dzięki DAI można realizować efektywniejsze kampanie reklamowe. Jesteśmy gotowi, by w usłudze WP Pilot, wdrożyć tę technologię w kolejnych kanałach, jeśli tylko pozwoli na to regulator. Tzw „addressable TV” staje się standardem na zachodzie, chcemy przyczynić się do jego rozwoju w Polsce - dodaje Jacek Świderski.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, e-holiday.pl), mody (domodi.pl, alani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w marcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22,5 mln Polaków.