Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Właściciele aut na gaz nierówno traktowani? Jest skarga do RPO

17
Podziel się:

Przepisy dyskryminują posiadaczy samochodów z fabryczną instalacją LPG? Tak uważa autor skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich. Wyjaśnienia w tej sprawie ma złożyć Ministerstwo Infrastruktury.

Właściciele aut na gaz nierówno traktowani? Jest skarga do RPO
Tankowanie LPG wciąż opłaca się bardziej niż w przypadku benzyny (Adobe Stock)

Nowo rejestrowanych na samochodów nie trzeba co roku poddawać badaniom technicznym - aż do upływu trzech lat od dnia pierwszej rejestracji. Ta zasada nie dotyczy jednak pojazdów zasilanych LPG. I właśnie na ten przepis do Rzecznika Praw Obywatelskich skarży się obywatel.

"W ocenie obywatela odmienne traktowanie właścicieli pojazdów z silnikami napędzanymi gazem, wyposażonych w fabryczną instalację LPG, w zakresie obowiązku okresowych badań technicznych, nie znajduje racjonalnego uzasadnienia" - czytamy w serwisie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyglądają kulisy branży stacji paliwowych? - Adam Sikorski w Biznes Klasie

Dyskryminacja posiadaczy aut na gaz? Sprawa trafia do ministerstwo

Według autora skargi, skoro instalacja LPG zamontowana jest fabrycznie przez producenta, to samochód powinien być traktowany na równi z tym, który opuszcza fabrykę i salon z silnikiem spalinowym.

Jak pisze prawo.pl, na tej podstawie "dyrektor Zespołu Prawa Administracyjnego i Gospodarczego BRPO Piotr Mierzejewski zwrócił się do dyrektor Departamentu Transportu Drogowego MI Renaty Rychter o zbadanie problemu, ustosunkowanie do zarzutów obywatela oraz poinformowanie o stanowisku".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
Rychu
3 miesiące temu
Płacę więcej za przegląd auta z instalacją LPG, a ani razu nie zbadano tej instalacji pod kątem szczelności. Patrzą tylko na dokument potwierdzający homologacje zbiornika gazu, nawet nie sprawdzając czy jest od tego zbiornika. Za co zatem wyższa opłata?
LWG
3 miesiące temu
Gaz jest najbardziej EKO a przy przeglądzie trzeba płacić więcej niż za diesla.
taki
3 miesiące temu
elektryki powinni mieć zatem przeglądy co miesiąc
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
wielebny
3 miesiące temu
Ten artykuł, tak jak zapewne i skarga opiera się na błędzie merytorycznym. Po pierwsze, fragment artykułu: "skoro instalacja LPG zamontowana jest fabrycznie przez producenta, to samochód powinien być traktowany na równi z tym, który opuszcza fabrykę i salon z silnikiem spalinowym." Samochód z instalacją LPG JEST silnikiem spalinowym. Najpierw odpala na benzynie(w 99% przypadków) a dopiero potem przełącza się na gaz, który jest spalany na tej samej zasadzie co benzyna. I produkuje spaliny. To jest ten sam silnik spalinowy, tylko paliwo inne. Co do obowiązku przeglądu, to ustawodawca poszedł na skróty, i wymagania co do aut z LPG zastosował z automatu dla wszystkich. Jeśli to samo auto tylko na benzynie ma obowiązek przeglądu po trzech latach, a LPG wymaga przeglądu po roku (tutaj kwestia szczelności) to w takiej sytuacji powinien być wymóg przeprowadzenia po roku a potem dwóch przeglądu samej instalacji LPG (ponieważ to LPG wymaga przeglądu po roku). Więc sam przegląd instalacji LPG po roku 50zł, po drugim również, a po trzecim już cały przegląd wynikający z przepisów. Tak to powinno działać. I tak, sam miałem kilka aut na LPG, więc trochę wiem o czym piszę. I tak, nigdy nie robili mi testu szczelności, tylko patrzyli na homologację i 50+. Ale to powinno wyglądać tak jak napisałem powyżej, a nie tak, jak w praktyce jest w PL.
Stary człowie...
3 miesiące temu
Racja, Jeżeli instalacja ma homologację, a tylko takie są dopuszczane, to o co chodzi ? Jak zwykle pewnie o kasę, bo za przegląd z lpg płaci się dużo więcej, no i co roku.
tommy
3 miesiące temu
Podtlenek bidy dobry jest ale do kuchenek, tylko benzyna!!
taki
3 miesiące temu
elektryki powinni mieć zatem przeglądy co miesiąc
Yola
3 miesiące temu
Dlaczego tylko z fabrycznie montowanym ? Jeżeli ktoś chce a montaż nie zerwie umowy gwarancyjnej to niech montuje w serwisie. Bo chyba wszystkie takie serwisy działają legalnie na podstawie zezwoleń wydanych przez państwo ?