Virgin Mobile zamieścił informację o ataku hakerskim na swojej stronie internetowej, natomiast do użytkowników poinformowano prze SMS. Do ataku miało dojść pod koniec zeszłego tygodnia, między 18 a 22 grudnia. Wyciekły dane zawierające imię, nazwisko, numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości części abonentów prepaid spółki.
"Virgin Mobile Polska z przykrością informuje, iż w dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hakerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych - informuje operator. Podkreśla też, że atak był zamierzony i umyślny.
W efekcie hakerzy otrzymali dostęp do danych części użytkowników. - Dotyczy to 12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę. Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid" - czytamy w komunikacie.
Firma deklaruje, że niezwłocznie poinformowała o ataku organy ścigania. "Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie" - informuje operator.
"Spółka podkreśla, iż opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku, oraz że atak dotyczy wyłącznie części abonentów naszej spółki dokonujących rejestracji prepaid. Podkreślamy, że dane abonentów spółki są bezpieczne, a spółka podjęła wszystkie działania wymagane przez RODO. Atakujący nie uzyskał dostępu do baz ani infrastruktury Virgin Mobile Polska, a jedynie do części danych udostępnianych przez pojedynczą aplikację" - dodaje.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij na #dziejesie