Przychody wzrosły w tym okresie o 6,8 proc. do ok. 8,23 mld euro. EBITDA wyniosła 532 mln euro, co oznacza spadek o 4,8 proc. rok do roku.
Wyniki Jeronimo Martins
W całym I półroczu 2024 roku EBITDA grupy wzrosła o 3,5 proc. rdr do 1.040 mln euro przy przychodach na poziomie 16,3 mld euro (wzrost o 12,3 proc. rdr). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 253 mln euro (spadek o 29,1 proc. rdr).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Pomimo braku jasności co do przyszłego zachowania konsumentów w krajach, w których prowadzimy działalność, spodziewamy się, że deflacja żywności i wysoka inflacja kosztów utrzymają się w drugiej połowie roku - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos.
Jak dodał, sieć będzie chciała być pierwszym wyborem dla klientów. Celem jest też wzrost wolumenów sprzedaży, by zachować konkurencyjność, zwiększyć bazę klientów i udziały w rynku.
Przychody sieci Biedronka wyniosły w I półroczu 11,5 mld euro, co oznacza wzrost w krajowej walucie o 4,5 proc. rdr. W II kwartale wyniosły 5,8 mld euro, czyli wzrosły w krajowej walucie o 0,1 proc. Sprzedaż LFL spadła o 0,2 proc. w pierwszej połowie roku i spadła o 4,6 proc. w II kwartale.
EBITDA Biedronki wyniosła w I półroczu 878 mln euro wobec 872 mln euro przed rokiem. Marża EBITDA spadła do 7,6 proc. z 8,5 proc. rok wcześniej.
Biedronka będzie inwestować i otwierać nowe sklepy
"W coraz bardziej konkurencyjnym kontekście, w którym cena jest decydującym czynnikiem zakupu, Biedronka utrzyma pozycję lidera cenowego i nada priorytet wzrostowi sprzedaży w ujęciu ilościowym. W związku z tym, po wejściu w drugą połowę roku, która będzie bardziej wymagająca pod względem wolumenów, Biedronka zwiększy swoje inwestycje w ceny, wzmacniając pozycję konkurencyjną" - napisano w raporcie.
Grupa podtrzymała, że nakłady inwestycyjne w całym 2024 r. mogą być zbieżne z 2023 r. i wynieść ok. 1,2 mld euro.
Jak podano, Biedronka planuje dodać do sieci 130 do 150 lokalizacji (netto). Program renowacji obejmie około 275 sklepów.
W I półroczu Biedronka otworzyła 60 sklepów (51 netto) i zmodernizowała 104 placówki. Na koniec czerwca sieć liczyła 3.620 sklepów.