Właściciel takich marek jak Pepsi czy Lay's odnotował dwucyfrowy wzrost obrotów. Jak informuje DlaHandlu.pl, w drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 10,4 proc. do 22,32 mld dolarów. Łącznie w dwóch kwartałach obroty wzrosły o 10,3 proc.
Zysk operacyjny wzrósł o 76,2 proc. do 3,66 mld dolarów, zysk netto do 2,77 mld dolarów.
W październiku 2022 roku, według informacji serwisu WiadomosciHandlowe.pl, PepsiCo podniosło ceny swoich produktów aż o 17 proc. wobec poziomu cen sprzed roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników za drugi kwartał, dynamika naszej działalności pozostaje silna. W rezultacie spodziewamy się, że nasze całoroczne przychody organiczne wzrosną o 10 proc. - powiedział dyrektor generalny firmy, Ramon Laguarta, cytowany przez serwis.
Co ciekawe, ostatnio w money.pl informowaliśmy o tym, że gigant branży przekąsek i napojów redukuje stanowiska w Ameryce Północnej. PepsiCo zwalnia setki pracowników na stanowiskach w centrali - donosi "The Wall Street Journal", dodając, że "jest to sygnał, że korporacyjne zaciskanie pasa rozszerza się poza technologię i media".