Agencja Kantar opublikowała najnowszą edycję raportu Brand Footprint. Autorzy zbadali 37 tys. marek na 53 rynkach na pięciu kontynentach. Wszystko po to, aby - jak czytamy na kantar.com - "odkryć sekrety odporności marek na rynku FMCG" (produkty szybkozbywalne, sprzedawane często i po względnie niskich cenach - przyp. red.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Coca-Cola znów najchętniej wybieraną marką na świecie
Według analizy Brand Footprint najczęściej wybieraną marką przez konsumentów na całym świecie jest Coca-Cola, która utrzymała pozycję lidera sprzed roku. Producent kultowych napojów z czerwoną etykietą może pochwalić się wskaźnikiem CRP (Consumer Reach Points uwzględnia liczbę sprzedanych produktów danej marki - przyp. red.) na poziomie 7162 mln.
Polacy tak teraz płacą. Rekordowy rok za Blikiem
W rankingu istotny jest także wskaźnik penetracji rynku, który w tym przypadku określa, jaki procent populacji kupuje dany produkt. Jeśli chodzi o Coca-Colę, wyniósł on 46,5, co czyni markę najczęściej wybieraną na świecie.
Na drugim miejscu w rankingu znalazła się marka Colgate, mając CRP na poziomie 4298 mln i współczynnik penetracji rynku wynoszący 57,5. Podium uzupełniła należąca do Nestlé Maggi z CRP sięgającym 3778 mln i wskaźnikiem penetracji 37,0.
Czwarte miejsce zajęła marka Lay's, zaś dopiero na piątej pozycji znalazła się marka Pepsi (CRP 2666 mln, penetracja rynku 26,1) - największy konkurent Coca-Coli na rynku napojów gazowanych. Całe zestawienia dostępne jest TUTAJ.