Dane o sprzedaży detalicznej są wyższe, niż zakładali ekonomiści. PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w sierpniu rdr o 3,0 proc. i brak zmian w ujęciu mdm.
Jak podkreślają analitycy mBanku "sprzedaż trzyma się nieźle" mimo fatalnych nastrojów konsumpcyjnych i ujemnej płacy realnej. "Pesymizm znajduje prawdopodobnie większe ujście w usługach niż w towarach" - napisali na Twitterze.
"Kolejne potwierdzenie, że mamy do czynienia ze spowolnieniem, a nie gwałtownym załamaniem koniunktury" – zauważyli z kolei eksperci ING.
Rośnie rynek online w sprzedaży detalicznej
Zgodnie z danymi GUS wzrósł udział internetu w sprzedaży detalicznej. Wyniósł on w sierpniu w Polsce 8,9 proc. wobec 8,4 proc. w lipcu. Natomiast w porównaniu z lipcem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 6,6 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Znaczny udział w sprzedaży online mają produkty z kilku segmentów. Są to: "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (wzrost z 21,5 proc. przed miesiącem do 22,2 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (wzrost z 16,1 proc. do 16,6 proc).
Natomiast spadek udziału odnotowano w grupie "tekstylia, odzież, obuwie" z 22,8 proc. do 21,1 proc.