Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Z licencją taxi czy bez? Zmieszanie w branży w związku z Lex Uber

9
Podziel się:

Nowe prawo, które właśnie zaczęło obowiązywać, zobowiązuje kierowców np. Ubera czy Bolt do posiadania licencji taxi. W Sejmie jest jednak poprawka, która znów może to zmienić.

Z licencją taxi czy bez? Zmieszanie w branży w związku z Lex Uber
(Flickr, peterolthof CC BY 2.0. Flickr)

Ustawa o transporcie, której nowa wersja zaczęła obowiązywać z początkiem października, miała uregulować rynek przewozów osób - pisze "Rzeczpospolita".

Głównym założeniem było zrównanie kierowców takich firm jak Uber czy Bolt z taksówkarzami. Warunkiem jest jednak posiadanie licencji oraz spełnienie tych samych warunków co w tradycyjnej branży.

Zobacz także: Lex Uber. "Ukraińcy będą stawali się taksówkarzami z licencją"

Ledwie nowe prawo weszło w życie, a już jego najistotniejsze założenia mogą zostać zmienione. W Sejmie, jeszcze w tym tygodniu, omawiana będzie poprawka Senatu, która może w praktyce zawiesić obowiązek posiadania licencji - wskazuje dziennik.

Dzieje się to pod płaszczykiem walki z pandemią, bowiem są to poprawki do ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom Covid-19.

Zdaniem Jarosława Grabowskiego, prezesa iTaxi, zawieszenie wejścia w życie kolejnych punktów z przyjętych już regulacji wydłuża niepotrzebnie okres nieuczciwej konkurencji oraz tolerowania nielicencjonowanych przewozów. - Podważony zostaje sens zmian ustawowych przyjętych w ramach kompromisu interesów wszystkich uczestników rynku – podkreśla w rozmowie z "Rz".

Prawdą jest, że pandemia uderzyła w branżę taksówkarską, ale jak podkreślają cytowani przez "Rz" eksperci, zamiast kwestii licencji ważniejszą sprawą byłoby wstrzymanie zapisów dotyczących taksometrów i kas fiskalnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
J23,5
4 lata temu
Pieniądze Ubera i Bolta zmieniają niektórym optykę ...
pZz
4 lata temu
Artykul klamie. Obowiazek posiadania licencji byl od zawsze.
Pasazerka
4 lata temu
Licencjonowana mafia taksowkowa pod Dworcem Glownym w Gdansku
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Polak
4 lata temu
Nie wiem jak można tak kłamać w artykule! Prawo Które zobowiązuje kierowców uber i Bolt do posiadania licencji istnieje od dekad! Otóż informuję że wszyscy kierowcy przewożący zarobkowo pasażerów niezależnie czy zamówieni przez aplikacje czy telefon powinni mieć licencję taxi kasę fiskalną oraz odpowiednio oznakowane samochody i licencje taxi odkąd tylko uber (i inne podobne firmy)wszedł do Polski, przez cały okres jego pobytu i działania w Polsce, a także dziesięciolecia przed zanim uber do Polski wszedł aż do obecnej chwili. Cały czas do obecnego momentu jest taki obowiązek nie wiem jak można tego nie wiedzieć redagując wiadomości, znaczy to o kompletnej niekompetencji osoby taką informację przygotowującą. I cały czas wszyscy kierowcy ubera oraz paru innych podobnych firm wykonywali usługi taxi nielegalnie bez spełnienia wymogów do wykonywania tej profesji oraz nie płacąc odpowiednich podatków i nie ponosząc równych osobom robiącym to samo ale legalnie czyli taksówkarzom kosztów. Ci kierowcy ubera i podobnych firm dostawali w razie kontroli notorycznie kary po kilkanaście tysięcy zł za zarobkowy przewóz osób bez spelnienia odpowiednich wymogów a gruba ryba u góry czyli firma uber oraz podobne pozostawała bezkarna i mimo że zarabia miliony nie dostała nawet złotówki kary. Idealny przykład na to że państwo jest silne wobec słabych a słabe wobec silnych. To co wprowadza ustawa lex uber to jest to że firmy takie jak uber muszą teraz sprawdzać czy kierowcy którym przekazują zlecenia i którzy dla nich pracują wykonują tą pracę legalnie i spełniają odpowiednie równe dla wszystkich i obowiązujące od dziesięcioleci wymogi pod rygorem tego że też dostaną finansową karę jeżeli będą organizowały nie legalne przewozy wykonywane przez osoby które robią to na czarno(dotychczas takie kary mogli dostać tylko kierowcy a nie firmy organizatorzy). I te równe i te same dla wszystkich wymogi powtarzam nie obowiązują tych kierowców od teraz czyli od wejścia ustawy lex uber tylko od dziesięcioleci!! I proszę sobie to wbić w głowę i sprostować i powiedzieć w wiadomościach prawdę!!
marek keram
4 lata temu
a może by tak wprowadzić specjalne tablice rejestracyjne które równałoby się to z licencją i klient wiedziałby że wsiada do właściwego samochodu X i województwo,i powiat i trzy cyfry litery mieszane lub nie
Patryk Nijaki
4 lata temu
Jadąc UBEREM czy BOLTEM płacę np. 20zł zamiast 40zł gdybym jechał zwykłą taksówką, wszyscy przewoźnicy twierdzą że to normalna cena i tak zarabiają pieniądze, teraz pytanie skoro ceny się różnią i to znacznie za tą samą trasę to który przewoźnik jest nieuczciwy?
pZz
4 lata temu
Artykul klamie. Obowiazek posiadania licencji byl od zawsze.
Pasazerka
4 lata temu
Licencjonowana mafia taksowkowa pod Dworcem Glownym w Gdansku