Na konferencji prasowej prezes PKP SA Krzysztof Mamiński poinformował, że koszt przebudowy dworca kolejowego i stacji Gdańsk Główny zamknie się w kwocie 100 mln złotych. Przeznaczy je na ten cel spółka zarządzana przez Mamińskiego. Po jej zakończeniu pociągi z Warszawy przyspieszą do 200 km/h, co z kolei wpłynie na podróż – wyniesie ona 2,5 godz.
Minister Adamczyk z kolei wskazał, że modernizacja gdańskiej infrastruktury jest największym projektem realizowanym w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. Ocenił, że ta inwestycja "to przykład dobrego wykorzystania środków dla zwiększenia komfortu pasażerów", którzy skorzystają z gdańskiego dworca, jak podał PAP.
Modernizacja dworca w Gdańsku poprawi stan techniczny i estetyczny budynku, ale przede wszystkim usprawni ruch podróżnych. Zapewni im przy tym wyższy komfort obsługi – m.in. dzięki instalacji nowoczesnego systemu monitoringu, ale również nowe windy oraz ruchome schody do przejść podziemnych, które pomogą osobom z niepełnosprawnością.
Zmianom ulegnie też system dróg rozmieszczonych wokół kompleksu dworca. Powstanie też nowy tunel podziemny, który połączy budynek dworca z istniejącymi już przejściami podziemnymi.
Na 2021 rok jest planowane zakończenie prac. Do modernizacji wykorzystano środki unijne.
Adamczyk zapowiedział, że inwestycje w polską kolej osiągną poziom 100 mld złotych do 2023 roku. Z tej puli resort infrastruktury chce zbudować lub zmodernizować niemal 200 dworców na terenie całej Polski. 105 z nich będzie objęte również ochroną konserwatorską.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl