Jak tłumaczą Wiadomości Handlowe, Żabka w 2021 roku przejęła firmę Maczfit, zajmującą się cateringiem dietetycznym. Przed przejęciem, już w 2019 roku, firma ta założyła pod nazwą Catch a Box GmbH swoją spółkę w Niemczech. Kiedy Maczfit trafił pod skrzydła Żabki, to samo stało się z jego niemiecką odnogą.
Tym samym już w 2021 roku Żabka miała na rynku niemieckim swoją spółkę. Do niedawna działała ona pod dotychczasową nazwą, jednak zmieniło się to w sierpniu 2023 roku. Wówczas to spółka otrzymała nazwę Zabka Deutschland GmbH.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak tłumaczy serwis, we władzach spółki zasiada m.in. Frank Mros. To menedżer o ogromnym doświadczeniu, który był w przeszłości dyrektorem generalnym Lidla w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii. W latach 2014-2017 był już związany z Żabką - zasiadał w radzie nadzorczej i był dyrektorem niewykonawczym.
Na razie Żabka ma w Niemczech dwa autonomiczne, samoobsługowe sklepy w fabryce Tesli pod Berlinem. Działają pod szyldem Żabka Nano. Czy wkrótce można się spodziewać, że polska sieć zintensyfikuje swoje działania w Niemczech? Z odpowiedzi, której udzieliła Wiadomościom Handlowym, wynika, że raczej nie. Firma nie składa żadnych deklaracji i bardzo ostrożnie odnosi się do kwestii ewentualnej ekspansji.
"Nie podjęto decyzji"
"Sklepy Żabka Nano (w Niemczech - red.) działają w formie testu. Inwestycje na innych rynkach nie muszą oznaczać rozwoju sieci sklepów. Nie podjęto decyzji o docelowej obecności na rynku niemieckim, tym bardziej o jej charakterze - tłumaczy biuro prasowe sieci w odpowiedzi na pytania serwisu wiadomoscihandlowe.pl.
"Ewentualna ekspansja na nowe rynki musi być poprzedzona analizą i przygotowaniem organizacji. Grupa Żabka od momentu jej powołania w 2021 r. bierze pod uwagę ten aspekt rozwoju i analizuje kilka rynków pod tym kątem - dodaje Żabka Polska.