Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Zakaz aut spalinowych do kosza? Polska ma plan

39
Podziel się:

Polska sprzeciwia się planowanemu przez Unię Europejską wprowadzeniu zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, który miałby wejść w życie w 2035 roku. Nasz kraj pracuje nad strategią, która ma na celu odsunięcie w czasie wprowadzenie tego zakazu. W tej inicjatywie wspierają Polskę także inne państwa - informuje polskieradio24.pl.

Zakaz aut spalinowych do kosza? Polska ma plan
Co dalej z zakazem aut spalinowych? Trwa debata (East News, Adam Burakowski)

Przypomnijmy, że Parlament Europejski i Rada wiosną 2023 r. przyjęły rozporządzenie zaostrzające normy emisji CO2 dla nowych aut osobowych, zgodnie z ambitniejszymi celami klimatycznymi UE. To właśnie w tym dokumencie przyjęto, że w 2035 r. redukcja emisji CO2 z nowych aut ma wynieść 100 proc.

Zakaz aut spalinowych. Polska zbiera sojuszników

Resort klimatu podkreśla, że rozporządzenie dotyczy zobowiązań dla producentów nowych samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Usłyszałem "nie" kilkaset razy. To była największa motywacja - Michał Sadowski w Biznes Klasie

Zapisom tym w ubiegłym roku sprzeciwiała się Polska, od głosu wstrzymały się Bułgaria, Rumunia i Włochy. W pewnym momencie głośno protestowały także Niemcy.

Rząd w Berlinie usatysfakcjonowało jednak uwzględnienie w przepisach paliwa syntetycznego, które uznawane jest za bezemisyjne, co uratowałoby nie tylko hybrydy i hybrydy plug-in, ale również "benzyniaki" i diesle.

"Sytuacja w Polsce sprzyja, bo od stycznia będzie kierować pracami Wspólnoty i będzie mogła nadawać im ton. A chodzi o rewizję uzgodnionych już przepisów. Wysoki rangą unijny dyplomata poinformował na spotkaniu z brukselskimi korespondentami, że w tej sprawie Polska, Włoch i Czechy mają jednakowe stanowisko" - informuje polskieradio24.pl.

Jak informuje serwis dyplomata przekonuje, że "cel jest jeden - wykazać, że zakaz dla aut spalinowych w 2035 jest nierealny i że za bardzo uderzy w europejski przemysł motoryzacyjny".

Europosłowie PO domagają się zmian

Europoseł Dariusz Joński uważa, że zakaz stanowi zagrożenie dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie, w tym w Polsce.

W samej Polsce w branży motoryzacyjnej pracuje prawie 200 tys. osób, które wypracowują prawie 8 proc. PKB - podkreślił Joński na konferencji prasowej w październiku.

Regulacje, które chce wprowadzić UE w takich terminach i w takim systemie, oznaczają regres cywilizacyjny mieszkańców Świętokrzyskiego i Małopolskiego - powiedział z kolei Bartłomiej Sienkiewicz.

Jego zdaniem jest to "nie tylko mordowanie przemysłu europejskiego i zagrożenie miejsc pracy 14 milionów ludzi"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(39)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
WyborcaPis
3 dni temu
To sa takie wrzutki przed wyborami. Platforma kłamie. Wszystko wam obiecaja.
MD75
2 dni temu
Jakie "Odsunięcie w czasie"? Na śmietnik z takimi dyrektywami i nigdy nie wracać do tych i im podobnych chorych pomysłów. Ludzi tworzących takie koncepty też należy odizolować od radzenia, bo rządzą przeciwko ludzkości.
Beton PO
3 dni temu
Ta koalicja 13go grudnia to zatruje Polaków spalinami,czadem i rtęcią w rzekach o której mówił,,symek 😝😄,,
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
VVV
3 dni temu
Tych w PE decydujących w sprawach motoryzacji w UE porównałbym z chłopem oderwanym od pługa , który ma wpływ na technologiczną stronę rakiet kosmicznych !
Hanka
3 dni temu
no naprawde?? likwidujmy wszysko i sie z Chin sie posprowadza,,, i zielony ład wszedzie az do zaje...ania brawo !!
Trybun Ludu
3 dni temu
Autem nie. Pociągiem nie. Koniem też nie. Na piechote kurła. I to do czasu.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (39)
zmora
23 godz. temu
Pierwszy samochód elektryczny powstał 1884 roku Thomas Parker zbudował pierwszy samochód elektryczny. Był to trójkołowy pojazd, który osiągał prędkość 18 km/h. Parker zastosował w nim silnik elektryczny o mocy 2,5 KM oraz baterię kwasową, która zapewniała zasięg około 25 km...I jakby to była jakaś rewolucja motoryzacyjna - to już dawno jeżdzilibyśmy tym cudem...Co nie wyklucza tego pomysłu w przyszłości - gdy zabraknie ropy Arabom i Amerykanom...Póki co - jest jak jest....I niech tak zostanie..
to się kupy n...
24 godz. temu
Żeby, ten cały zielony ład miał jakikolwiek sens to nad Europą trzeba by wybudować wielką szklaną kopułę, albo chociaż ustawić drogowskazy dla mas powietrza z innych kontynentów :)
Bobik
wczoraj
To nie Polacy zmienili zdanie tylko Berlin. KTO produkuje paliwa syntetyczne?? No ine zgadniecie - Niemcy. Gaz był bezemisyjny dopóki Nordste=reamami zasuwał gaz, no a teraz najlepszy jest... niemiecki pellet. Podkładanie się niemcom pod nóżki jest tak żałosne że aż się scyzoryk w kieszeni otwiera. Palacy, dumny naród daje się poniewierać przez proniemiecki rząd, takich nieudaczników a raczej sabotażystów polskiej gospodarki to chyba świat nie widział.
50+
wczoraj
Dla mnie elektryk będzie miał sens, gdy bateria będzie funkcjonować podobnie do butli z gazem, będzie standardowa, dająca się naładować w domu, a w trasie łatwo wymieniana na stacji w 3 minuty (robot), taką baterię będzie łatwiej poddać recyklingowi, tylko jest jedno ale, taki samochód będzie służył długo, a czy koncernom moto na tym zależy, wątpię.
D da i Trz sk...
wczoraj
Polska może przeciwko, ale posłowie agenci interesów UE podpiszą zakaz!
...
Następna strona