Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Zakaz rejestracji aut spalinowych od 2035 r. "To nierealne"

1417
Podziel się:

Patrząc na rozwój elektromobilności uważam, że zakaz rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku jest nierealny - powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa. Dodała, że w tej kwestii Polska jest w mniejszości w Unii Europejskiej.

Zakaz rejestracji aut spalinowych od 2035 r. "To nierealne"
Minister klimatu i środowiska Anna Moskwa (Materiały prasowe, Ministerstwo Klimatu i Środowiska)

Podczas wywiadu w TVP Info, szefowa resortu klimatu i środowiska, wskazała, że Polska zawsze była przeciwna zakazowi rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku.

Zakaz sprzedaży aut spalinowych. Rząd stawia sprawę jasno

- Patrząc na rozwój stacji ładowania i elektromobilności w Europie, uważam, że ten termin jest nierealny - powiedziała. Dodała jednak, że w tej kwestii, podczas dyskusji na forum unijnym, Polska jest w mniejszości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Światowy wyścig o wodór. "Polska już ten temat przespała, tak jak technologię wiatrową"

Wyraziła jednocześnie nadzieję, że "kryzys i racjonalność zdecydują o przebiegu tego procesu". Minister zaznaczyła, że Polska cały czas inwestuje w elektromobilność, ale w tempie adekwatnym do tempa jej rozwoju, bez przymusu, a bardziej motywująco np. przez instrumenty finansowe. - Tylko w taki sposób ta transformacja może się odbyć - stwierdziła.

Pakiet "Fit for 55" może być trudny do realizacji

Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych, oznaczający odejście od sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi do 2035 roku.

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych do 2035 r. jest jedną ze składowych pakietu "Fit for 55", który powstaje w ramach tzw. Europejskiego Zielonego Ładu. Celem całego projektu jest zredukowanie emisji CO2 o co najmniej 55 proc. w stosunku do roku 1990. Dodatkowo "Fit for 55" zakłada, że 40 proc. produkowanej energii ma pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1417)
WYRÓŻNIONE
Zrób to sam
2 lata temu
Zakazać bogaczom a zwłaszcza politykom używać odrzutowców prywatnych! Niech dadzą dobry przykład
to ja
2 lata temu
Jeżeli nawet 25% pojazdów będzie elektrycznych, to chciałbym widzieć jak ładują swoje pojazdy przy 10-cio piętrowym bloku. Z gniazdka na 230V ha ha ha!!!!!!!
PMN-PL
2 lata temu
Ten "Zielony Ład" wykończy Europę. Jak można przy kryzysie energetycznym i braku infrastruktury podejmować takie absurdalne działania/decyzje? A może przy okazji pokazano by co będzie z recyklingiem tych wszystkich akumulatorów? Indie i Afryka mogą nie chcieć ich przyjąć? A co z surowcami potrzebnymi na wyprodukowanie tak horrendalnej ilości baterii? To jest dopiero gospodarka rabunkowa! Niech zlikwidują samoloty i wielkie wycieczkowce, to od razu klimat i czystość powietrza się poprawi!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1417)
bertj
2 lata temu
Znowu syjonistyczne i oligarchy tzw. klimatyczne na siłę wprowadzają geszefty. A usłużne rządy wykonują rozkazy nawet bez kopert. I co tu chodzi. korupcja tylko na dole jest zwalczana, ale lichwa i banksterzy z nacji demokracji ich to nie dotyczy.
xxx
2 lata temu
Skandal goni skandal, a oni nadal swoje idiotyzmy dopychają kolanem. Przecież to będzie zagłada klimatu. Nie wystarczy wstać rano i wymyślić nośne hasło. Trzeba to jeszcze przeanalizować , policzyć. Ale, kto by się tam przejmował. Ważne , że pieniądze z łapówki już przywieźli wywrotką.
OLIU
2 lata temu
znowu chore pomysly globalistow realizacja agendy 2012 i 2030.. potrzebna jest ogolna swiatowa organizacja realizacja antyglobalistyczna na swiecie Agenda 2012 w punkcie 3 zawiera depopulacje
ddddd
2 lata temu
on ma bardzo inteligentny wyraz twarzy
Kuba
2 lata temu
Bzdury...po co to pisać...a potem czytać i głupoty opwiadać
...
Następna strona