Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Zalał nas róż. Budżet marketingowy "Barbie" większy niż budżet samego filmu

25
Podziel się:

Magazyn "Variety" szacuje, że "Barbie" miała budżet marketingowy w wysokości 150 milionów dolarów, podczas gdy na samą produkcję filmu przeznaczono 145 milionów dolarów - informuje amerykański serwis Insider. Wydatki już się zwróciły. Film tylko podczas weekendowej premiery zarobił 155 milionów dolarów.

Zalał nas róż. Budżet marketingowy "Barbie" większy niż budżet samego filmu
Film "Barbie" bije rekordy popularności w USA (Getty, James Gourley)

Kampania marketingowa, którą przeprowadzono, była niezwykle zróżnicowana i obejmowała wiele różnych działań. Jednym z nich była strona internetowa, która dawała fanom możliwość tworzenia własnych, unikalnych plakatów z postacią "Barbie" - informuje amerykański portal insider.com.

Miliony na marketing

Kolejnym działaniem była współpraca z Airbnb, której celem było stworzenie pełnowymiarowej repliki domu marzeń Barbie. Nie zabrakło również współpracy z siecią Burger King Brazil, która zaowocowała stworzeniem różowego burgera.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Josh Goldstine, odpowiedzialny za globalny marketing w Warner Bros, cytowany przez portal przyznał, że niektóre marki zdecydowały się na stworzenie własnych różowych produktów, aby wykorzystać popularność "Barbie".

Marki chciały stać się częścią tego, ponieważ widziały, że film w tak dynamiczny sposób trafia do kultury - powiedział Goldstine, cytowany przez insider.com.

"Barbie" z rekordem

Film "Barbie", prezentowany przez Warner Bros. Pictures, pobił rekord podczas weekendowej premiery, zarabiając 155 milionów dolarów w ponad 4200 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Film reżyserowała Greta Gerwig, była też współautorką scenariusza wraz z Noahem Baumbachem.

"Gerwig scementowała historię kasową, gdy jej "Barbie" w kolorze waty cukrowej zarobiła 155 mln dolarów w pierwszy weekend. Stanowi to największe otwarcie w historii filmów wyreżyserowanych przez kobietę" – podkreśla magazyn "Variety".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
Prawdziwy Pol...
rok temu
Poszedłem z ciekawości. Film dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Prezydent2025
rok temu
O gustach się nie dyskutuje. Zresztą jest szczyt sezonu ogórkowego.
więc w czym p...
rok temu
Przecież, jak ktoś się decyduje, aby pójść na to do kina, to wie co go czeka.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
SAD
rok temu
Niech ktoś pomoże Gruszence, przestał brać leki i nie odbiera telefonów od swojego psychiatry!
Yurii
rok temu
Wydawanie na reklamę więcej niż na sam produkt nie jest na dzisiaj czymś nowym czy dziwnym. Dla niektórych kategorii towarów to nawet norma.
Bip
rok temu
Im większy gniot-tym bardziej reklamowany. To już nie powinno nikogo dziwić 🤷‍♂️
Gruszenka
rok temu
Immortality, bardzo dobry pomysl.
Gruszenka
rok temu
uniwersytet warszawski, jak tam , pozwolmy dzieciom poeksperymentowac? OC w PZU?
...
Następna strona