Kampania marketingowa, którą przeprowadzono, była niezwykle zróżnicowana i obejmowała wiele różnych działań. Jednym z nich była strona internetowa, która dawała fanom możliwość tworzenia własnych, unikalnych plakatów z postacią "Barbie" - informuje amerykański portal insider.com.
Miliony na marketing
Kolejnym działaniem była współpraca z Airbnb, której celem było stworzenie pełnowymiarowej repliki domu marzeń Barbie. Nie zabrakło również współpracy z siecią Burger King Brazil, która zaowocowała stworzeniem różowego burgera.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Josh Goldstine, odpowiedzialny za globalny marketing w Warner Bros, cytowany przez portal przyznał, że niektóre marki zdecydowały się na stworzenie własnych różowych produktów, aby wykorzystać popularność "Barbie".
Marki chciały stać się częścią tego, ponieważ widziały, że film w tak dynamiczny sposób trafia do kultury - powiedział Goldstine, cytowany przez insider.com.
"Barbie" z rekordem
Film "Barbie", prezentowany przez Warner Bros. Pictures, pobił rekord podczas weekendowej premiery, zarabiając 155 milionów dolarów w ponad 4200 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Film reżyserowała Greta Gerwig, była też współautorką scenariusza wraz z Noahem Baumbachem.
"Gerwig scementowała historię kasową, gdy jej "Barbie" w kolorze waty cukrowej zarobiła 155 mln dolarów w pierwszy weekend. Stanowi to największe otwarcie w historii filmów wyreżyserowanych przez kobietę" – podkreśla magazyn "Variety".