"W związku z pandemią koronawirusa i uwarunkowaniami mającymi wpływ na możliwość przemieszczania się i zapotrzebowaniem na nie PKP Intercity na bieżąco dostosowuje swoją ofertę do aktualnej sytuacji" - informuje przewoźnik.
I właśnie ze zmianą sytuacji Intercity odwołuje część pociągów. Pierwsze zmiany zaczną obowiązywać już od piątku 6 listopada 2020 roku.
"Trwająca epidemia i związane z tym kolejne ograniczenia wprowadzane w sferze publicznej przyczyniają się do mniejszego zapotrzebowania na podróże koleją" - czytamy w komunikacie przewoźnika.
Sytuacja nie jest dobra. Jak wskazuje PKP, średni spadek liczby rezerwacji na połączenia PKP Intercity wynosi 63 proc. względem 2019 roku.
"W związku z tym przewoźnik wprowadza zmiany w siatce połączeń i dostosowuje liczbę kursujących pociągów do aktualnego zainteresowania. W odniesieniu do średniej dziennej liczby pociągów uruchamianych w obowiązującym rozkładzie jazdy, tymczasowo odwołanych zostaje około 5 proc. pociągów" - podał przewoźnik.
Listę odwołanych pociągów PKP udostępnia na swojej stronie internetowej.
Co z kupionymi już biletami? Podróżnym, którzy zakupili bilety na odwołane połączenia (na całej trasie lub na jej części), przysługuje prawo do otrzymania zwrotu należności bez potrącania odstępnego lub możliwość skorzystania z połączenia alternatywnego - wskazuje Intercity.
Osoby posiadające bilet zakupiony w kasie lub w biletomacie – muszą udać się do kasy biletowej w celu otrzymania należności za zwrot biletu lub w przypadku decyzji o skorzystaniu z alternatywnego połączenia, w celu wydania przez kasjera odpowiedniego poświadczenia wraz z miejscówką na wybrany pociąg,
Natomiast podróżni posiadający bilet w wersji elektronicznej muszą oddać bilet zdalnie (kwota za bilet zostanie zwrócona z potrąceniem odstępnego, następnie klient otrzyma również wyrównanie całej kwoty za bilet).