"Kasowałem na kasie samoobsługowej. Zauważyłem inną cenę, niż widziałem na półce. Poprosiłem o pomoc. Pani kasjerka przyszła, zaprowadziłem na półkę, pani sprawdza cenę - no nie zgadza się. Zawołała panią kierownik. Pani kierownik zeskanowała kod kreskowy pod ceną 7,99 zł, na skanerze zauważyłem kątem oka 12,57 zł" - czytamy w relacji klienta Biedronki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Klient zarzucił Biedronce oszustwo
W dalszej części relacji klient opisał perypetie związane z zakupem soków. Ostatecznie kierowniczka sklepu, przy kasie taśmowej, zeskanowała napoje po niższej cenie.
"Oszustwa w Biedronce są już takim standardem, że nikogo pośród pracowników nie dziwi, że komuś wbija na kasie 60 proc. wyższą cenę, niż jest na półce" - skwitował użytkownik Wykopu.
Klient Biedronki nie poinformował, w którym sklepie robił zakupy, ponieważ zależało mu jedynie na zwrócenie uwagi na to, jak - w jego opinii - sieć sklepów naciąga kupujących.
Biedronka odpowiada na zarzuty klienta
Na zdjęciach opublikowanych przez forumowicza widzimy paletę soków Hortex w jednolitrowych butelkach. Na jej szczycie widnieje cena 7,99 zł opisana "sok/nektar Hortex 3x1l PET", poniżej widać cenówkę z kwotą 12,57 zł z opisem "sok/nektar Hortex jab/mul/wielo 3x1l".
Skrót PET to nazwa tworzywa sztucznego, politereftalanu etylenu, używanego m.in. do produkcji butelek plastikowych. Na przykład takich, które widać na zdjęciach opublikowanych przez użytkownika Wykopu.
Sieć w odpowiedzi dla money.pl podkreśla, że obecnie we wszystkich sklepach Biedronka obowiązują dwie różne oferty na wielopak soku Hortex. Te różnią się smakami napojów.
- Cena 12,57 zł obowiązuje na sok nektar Hortex 3x1L o smaku jabłkowym, multiwitamina oraz wieloowocowym. Natomiast ceną promocyjną 7,99 zł objęty jest sok nektar Hortex 3x1L PET o smaku jabłkowym, pomarańczowym oraz multiwitamina. Każda promocja jest terminowa lub obowiązuje do wyczerpania zapasów - wyjaśnia Paweł Kosiński, starszy menedżer ds. promocji i raportowania w sieci Biedronka.
Jak dodaje Kosiński, w przypadku opisanej sytuacji prośba klienta o uwzględnienie niższej ceny została uwzględniona przez kierownika sklepu. - Z uwagi na brak podania adresu sklepu, w którym miała miejsce, nie mamy możliwość jej weryfikacji bezpośrednio z placówką - podkreśla.