Zgodnie z informacją Ministerstwa Finansów od 1 października ogólne informacje podatkowe i celne będzie można uzyskać pod numerami infolinii KAS w całej Polsce, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.
Zmiany w skarbówce od października
Nowością jest - jak wskazało MF - możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Dzwoniący uzyskają np. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych. Będą też mogli uzyskać wskazówki, jak załatwić swoje sprawy samodzielnie przez Internet, w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z e-Urzędu Skarbowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii - podkreśliła, cytowana w komunikacie, wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
Dodała, że rozwiązanie dopełnia możliwości zdalnej obsługi klientów; od lat resort finansów rozwija e-Urząd Skarbowy, w którym można rozliczyć swoje podatki i załatwić wiele innych spraw z nimi związanych. Można się do niego logować z wykorzystaniem platformy login.gov.pl.
Zmiany także dla pełnomocników
Zgodnie z komunikatem MF opcja potwierdzenia tożsamości za pomocą telePINu będzie dostępna także dla pełnomocników ogólnych oraz użytkowników konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym. Korzystając z infolinii KAS będą oni mogli, po uwierzytelnieniu, uzyskać wszystkie potrzebne informacje dotyczące swojego mocodawcy lub organizacji. Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO) będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.
Klient samodzielnie ustawi kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Resort doprecyzował, że w każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.