"GW" przypomina czerwcowe spotkanie prezydentów Polski i USA, podczas którego Donald Trump mówił, że ma nadzieję na zniesienie wiz do Stanów dla Polaków "w ciągu 90 dni".
- Polska jest bliska spełnienia warunków, jeśli amerykańscy konsulowie odrzucą mniej niż 3 proc. polskich wniosków o wizy. Stawka jest wysoka, tym bardziej że trwa kampania wyborcza. To w tym czasie pracownicy Banku Pekao SA dostają ofertę podróży za Atlantyk: bank zapłaci za wizę, a LOT obniży cenę biletu - pisze gazeta artykule pt. "Zwrot kosztów, zniżka na bilet i czwartki z konsulem. Jak Pekao i LOT pomogły znieść wizy do USA"
Jak podaje, w wewnętrznej sieci bankowej wśród innych benefitów dla pracowników dostępna była także oferta "Bierz życie za rogi, wiza do USA za 0 zł". W lipcu bank zachęcał pracowników: "Spełnij swoje marzenie o Ameryce". Towarzyszyła temu grafika – kapelusz panama, flaga USA, skórzany pasek, krawat, kawałek fotela, statua wolności, znak drogi stanowej 66. Bank zwracał 160 dol. opłaty wizowej.
Zobacz: Czy polski fintech podbije USA? "Jesteśmy w stanie zawojować świat poziom usług bankowości internetowej"
Szybki dostęp do wiz na początku dotyczył tylko pracowników, ale potem objęto nim także rodziny. – W pierwszej wersji niewielu było zainteresowanych, wiza dla jednej osoby na rodzinę to nie była propozycja zbyt atrakcyjna – opowiada pracownik banku, cytowany przez "GW". – Gdy zasady się zmieniły, skorzystaliśmy całą rodziną, mamy wakacje.
Bank organizował także "czwartki z amerykańskim konsulem”. Można było się dowiedzieć wszystkiego o wizach i zrobić zdjęcie do wniosku.
"Gazeta Wyborcza" podaje, że z programu mogło skorzystać 1 tys. pracowników banku i ich rodziny. Oficjalnie Pekao nie odpowiedziało na pytanie "GW", ilu było chętnych w programie wizowym. - Nie dzielimy się wewnętrznymi informacjami na temat pracowników - argumentowano.
Partnerem banku w tej akcji był LOT, który pracownikom Pekao i ich rodzinom oferował 650 zł zniżki na bilet dla każdej osoby w obie strony. Warunkiem było złożenie wniosku wizowego między lipcem a wrześniem.
"GW" zapytała Pekao, jak akcja „Ameryka na wyciągnięcie ręki” ma się do działalności banku. - Biuro marketingu odpisało, że umożliwia swoim pracownikom "odwiedziny USA, które stają się popularnym kierunkiem turystycznym" - czytamy w gazecie.
Pytanie wysłano także do LOT. Spółka na razie na nie odpowiedziała. - Chcieliśmy wiedzieć, czy oferta była tylko dla Pekao SA, czy też innych instytucji. A także ile osób z niej skorzystało, od kiedy trwa program „Ameryka na wyciągnięcie ręki”, jaki jest jego budżet i czy jednym z celów promocji było zejście przez Polskę do mniej niż 3 proc. odmów wniosków wizowych - pisze "GW".
4 października prezydent USA ogłosił, że Polska została objęta programem bezwizowym.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl