Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Awantura w Warszawie. Taksówkarze: "Zostaliśmy potraktowani jak stara szmata"

24
Podziel się:

Kierowcy taksówek zrzeszeni w Związku Zawodowym Kierowców RP przy warszawskich Miejskich Zakładach Autobusowych krytykują plany sprzedaży korporacji MTP firmie iTaxi. "Zostaliśmy potraktowani jak stara zużyta szmata i wyrzuceni do kosza" - mówią.

Awantura w Warszawie. Taksówkarze: "Zostaliśmy potraktowani jak stara szmata"
Taksówkarze krytykują pomysł sprzedaży MPT firmie iTaxi (money.pl, Rafał Parczewski)

Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę przedwstępną z firmą iTaxi dotyczącą sprzedaży należącej do MZA marki MPT.

Kierowcy decyzję krytykują. Jak mówią, nie chcą zostać sprzedani spółce, "która jest firmą z obcym kapitałem zarejestrowaną na Cyprze, która współpracuje ze wszelkimi przewoźnikami w Warszawie".

- Po przejęciu MPT przez MZA prowadziliśmy, jako związek zawodowy rozmowy z prezesem Janem Kuźmińskim odnośnie tzw. reanimacji MPT, żeby MPT przynosiło jakiekolwiek dochody, ponieważ wszyscy twierdzili, że jest niedochodowe, że jest wiecznie zadłużone, że nie ma zysku z tej firmy - mówią zgodnie związkowcy w rozmowie z PAP.

Zobacz także: Emerytury 2022. Czy inflacja zmniejszy podwyżki? Ekspert podlicza

Wskazali, że pomiędzy nimi a władzami spółki "odbyły się trzy takie spotkania on-line". - Podczas spotkań pan prezes wydawał się być bardzo zainteresowany naszymi pomysłami, ale nagle kontakt się urwał. Próbowaliśmy nawiązać kontakt, ale nie było żadnej odpowiedzi - tłumaczą.

Do zarzutów związkowców odniósł się rzecznik MZA Adam Sawicki.

- MZA po połączeniu spółek podjęło szereg działań restrukturyzacyjnych, w tym m.in.: udało się znacząco ograniczyć koszty działalności operacyjnej oraz zadłużenie MPT u kontrahentów. Spółka na czas pandemii obniżyła również opłaty bazowe oraz wydłużyła okresy spłaty zadłużenia kierowcom współpracującym z dotychczasowym MPT. Niemniej jednak kontynuowanie działalności taksówkowej w takiej formie dalej generowało straty, a wdrożenie nowego modelu działalności wymagało znaczących nakładów inwestycyjnych, na które MZA nie może sobie w obecnej sytuacji pozwolić - powiedział.

Dodał, że kontynuowanie działalności taksówkarskiej w dotychczasowej formie przynosiłoby straty, a gruntowne przemodelowanie systemu byłoby za drogie.

Warszawscy taksówkarze mówią, że nie chcą być utożsamiani jako kierowcy z długoletnim doświadczeniem z przewoźnikami, którzy nie mają żadnej wiedzy o mieście i w większości nawet nie znają języka polskiego.

Członek Zarządu iTaxi Andrzej Padziński poinformował PAP, że kupno aktywów MPT wiązało się z długoterminowym celem firmy.

- Zakłada zwiększanie skali działania i konsolidację rynku taxi w Polsce. Dzięki rozwijaniu naszej nowoczesnej platformy technologicznej i rosnącej skali działalności, możemy zwiększać efektywności operacyjną, optymalizować przydzielanie zleceń kierowcom i skracać czas oczekiwania pasażerów na zamówiony przejazd - tłumaczy Padziński.

- Doświadczeni i licencjonowani kierowcy, posiadający odpowiedniej klasy samochody są filarem naszej działalności. Dzięki nim możemy oferować usługi na wysokim poziomie, który jest oczekiwany przez obsługiwanych przez nas klientów biznesowych i indywidualnych - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Antek
3 lata temu
Piątkowy wieczór około 20:30 okolice ulicy Miodowej w Wawie, mnóstwo taksówek i chcę zamówić kurs na Pragę Południe. Pytam 8 taksówkarzy i żaden z nich się nie zgadza mnie zawieść bo oni chcą mieć krótkie kursy w okolicach Krakowskiego Przedmieścia. Cóż zamawiam tańszego Ubera i zawozi mnie do domu bez żadnych problemów jakiś Pakistańczyk w Uberze.
Grzesznyczłek
3 lata temu
Taksówkarze, chłopi, górnicy itepe itede /pokrzywdzone/ przez system grupy społeczno-zawodowe wiecznie narzekają na brak pieniędzy, chociaż z reguły jest im ich nie brak...
TT1
3 lata temu
Przecież nikt ich nie zmusza do przejścia do itaxi. Mogą założyć swoją własną firme pod nazwą „Jedyni prawdziwi 100 procent”. Skrót nawet chwytliwy będzie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
WK787U
3 lata temu
W moim kochanym kraju wybrańcy Narodu z Lewą i Praw zawsze będą mieli tylko o sobie. Prywaciarz to zło i złodziej. W cywilizowanych krajach w UBER są umowy pracy, kiedyś tak było w MPT. Niełatwo było się dostać Polska.
Kazik
3 lata temu
Jakoś mnie to nie dziwi, wcześniej i tak nie korzystałem z usług tych taksówkarzy lepiej mi zamówić przejazd z opti taxi i nie płacić dwa razy więcej.
Dojna zmiana
3 lata temu
Korzystanie z tej korporacji wiąże się długim i drogim przejazdem , nie ma większego cwaniaka niż warszawski taksówkarz z mpt Warszawa , skończy się ochrona i do pracy a politycy PiS może zajęli by się inflacją bo idzie w górę .
Z Muranowa
3 lata temu
Czy to nie przypadkiem informacja ukazuje się w dziale "Waluty" zamiasy "Gospodarka" by nie denerwować wyborców Trzaskowskiego???
Z Muranowa
3 lata temu
Ewidentna wina MPT i Trzaskowskiego, że się nie dostosowali do zmieniających warunków na rynku. Inne firmy w tym czasie rozkwitły a MPT upada, już dawno UBER wszedł na nasz rynek, jeśli rzeczywiście to jego wina to powinny być strajki pod ministerstwem w celu odpowiedniej zmiany prawa. A tak starym zwyczajem PO wszystko upada i nic nie da się zrobić.
...
Następna strona