Wiceszefowa MF przekazała, że w wyniku przeprowadzonych analiz resort przygotował "mapę podróży klienta po urzędzie skarbowym", która ma za zadanie zbadać zadowolenie petentów.
Jak wynikało z jej wypowiedzi, był to rodzaj badania, które miało pokazać, na którym etapie wizyty w urzędzie skarbowym pojawia się najwięcej pytań, wątpliwości osób przychodzących do urzędu.
Zmiany w urzędach skarbowych
Jak poinformowała, przygotowywana jest "karta 360 stopni" przeznaczona dla firm, która ma umożliwić pracownikowi urzędu skarbowego wgląd w sytuację podatkową przedsiębiorcy, w celu wcześniejszego zlokalizowania ewentualnych braków w dokumentach czy potrzeby aktualizacji danych. Ma to za zadanie zminimalizować konieczność podejmowania samodzielnych działań przez klienta - wyjaśniła Krok.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiceminister podkreśliła, że celem zmian ma być minimalizacja konieczności stacjonarnego odwiedzania urzędów. W tym celu planowane jest stworzenie aplikacji mobilnej, jak również rozwój chatbotów, które miałyby odpowiadać na podstawowe pytania zainteresowanych - przekazała Małgorzata Krok.
Przedstawicielka resortu finansów zwróciła ponadto uwagę, że na usprawnienie relacji przedsiębiorca-urząd skarbowy ma wpłynąć także ograniczenie kontroli skarbowych. Jak poinformowała w pierwszym kwartem 2024 r. przeprowadzono o 13 proc. mniej takich kontroli rdr.