Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Skarbówka mało przyjazna. Jesteśmy w ogonie Europy

9
Podziel się:

31 proc. podatników w Polsce jest niezadowolonych z działalności skarbówki. Gorzej w naszym regionie sprawa wygląda tylko w Słowenii. Rząd zapewnia jednak, że poziom obsługi ma się w naszym kraju poprawić.

Polacy źle oceniają obsługę podatników w urzędach skarbowych. Niemal najgorzej w regionie
Polacy źle oceniają obsługę podatników w urzędach skarbowych. Niemal najgorzej w regionie (East News, Piotr Kamionka/REPORTER)

Jak informuje "Rzeczpospolita", najnowsze wyniki badań firmy PwC pokazują, że aż 31 proc. Polaków twierdzi, że nie są zadowoleni w kontakcie z organami skarbowymi, gdy zwrócą się do nich po jakąkolwiek pomoc.

I o ile takie kontakty z zasady nie kojarzą się z niczym przyjemnym, to już porównanie z innymi krajami regionu może niepokoić. Gorzej jest tylko w Słowenii, gdzie niezadowolenie wyraża 37 proc. badanych.

W Czechach wskaźnik ten wynosi 30 proc., a w Bośni i Hercegowinie - 22 proc. Z kolei na Słowacji i Litwie ponad połowa podatników jest pozytywnie nastawiona do służb skarbowych.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Z czego wynika niechęć do skarbówki w Polsce? Przede wszystkim długie terminy odpowiedzi na pytania, brak profesjonalizmu urzędników, przedłużające się kontrole oraz słaba obsługa infolinii.

Ministerstwo finansów zapowiada jednak zmiany. Chce, by poziom obsługi podatników znacząco się podniósł.

Ma w typ pomóc nowa Ordynacja podatkowa, w której ma powstać tzw. umowa o współdziałanie. W skrócie: podatnik obieca uczciwe płacenie podatków, informowanie o wszystkich wątpliwych transakcjach i ewentualnych korzyściach podatkowych, które dzięki nim może osiągnąć.

W zamian otrzyma od skarbówki zobowiązanie, że urzędnicy rzadziej będą wpadali na kontrole podatkowe. O tym mechanizmie pisaliśmy już w money.pl.

Ale zmienić ma się również sama skarbówka. Jak pisze "Rz", urzędnicy chcą poświęcać więcej czasu na obsługę internetową podatników. W ten sposób kontaktuje się z urzędem coraz więcej Polaków.

Plan jest taki, by skrócić godziny obsługi "fizycznej" podatników, a w zamian za to przeznaczyć więcej czasu na obsługe on-line. Tu jednak decyzję muszą podjąć same Izby Administracji Skarbowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
strach
5 lata temu
Pewnie większość z tych niezadowolonych nie jest obruszona ich działaniami tylko mimiką twarzy. Jak się na nich spojrzy to chociaż człowiek najuczciwszy to wyraz ich twarzy wywala pot na całe ciało!
Ktoś
5 lata temu
Chyba 91 % niezadowolonych, ciągłe kontrole, zero pomocy, co chwila nowe przepisy. Jedna z kontrolerek mi powiedziała że też ma tego dosyć ale nie może nic zrobić.
Sławek
5 lata temu
Od 40 lat "rząd zapewnia jednak, że poziom obsługi ma się w naszym kraju poprawić." Ale się pogarsza. Ile można karmić ludzi takimi kłamstwami?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Ziomek
5 lata temu
I co dla poprawy świadczonych usług przyjmą WIĘCEJ URZĘDNIKÓW?
re
5 lata temu
A co w tym kraju działa jak należy? Antyludzkie, złodziejskie państwo pod butem oprawcy z Watykanu. Z największą masą ciemnoty w całej Europie.
Asert
5 lata temu
Dla skarbówki z założenia jestem złodziejem i oszustem, gdy kontrolują firmę, bo ci na wiejskiej to co innego.
olka
5 lata temu
31 proc. podatników w Polsce to chyba jest zadowolonych i to licząc głosy tych ze skarbowki
Witam
5 lata temu
Tak przyznaj się.A i tak Cię uwalą .