SFINKS: strona spółki
8.04.2024, 14:55
SFS Informacja o kwartalnej sprzedaży gastronomicznej
Zarząd Sfinks Polska S.A. z siedzibą w Zalesiu Górnym („Spółka”, „Emitent”, „Sfinks”), w nawiązaniu do rb. 2/2024 z dnia 24.01.2024 r., dotyczącego przekazywania Informacji o cyklicznej sprzedaży gastronomicznej, informuje, że za pierwszy kwartał 2024 r. wartość sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wyniosła ogółem netto 47,48 mln PLN. Oznacza to 7,4% wzrostu sprzedaży gastronomicznej netto w stosunku do pierwszego kwartału 2023 r., kiedy to wynosiła ona 44,22 mln PLN.
Średniomiesięczna liczba objętych raportem restauracji w I kwartale 2024 była niższa o 0,9% niż w pierwszym kwartale 2023 roku i wynosiła na koniec pierwszego kwartału 2024 r. 75 lokali. Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za pierwszy kwartał 2024 r. wyniosła 44,76 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 40,89 mln PLN za pierwszy kwartał 2023 r. (9,5% wzrostu). Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.
Średniomiesięczna liczba objętych raportem restauracji w I kwartale 2024 była niższa o 0,9% niż w pierwszym kwartale 2023 roku i wynosiła na koniec pierwszego kwartału 2024 r. 75 lokali. Wartość sprzedaży gastronomicznej netto zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak i na koniec miesięcy z analogicznego okresu roku ubiegłego (L4L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za pierwszy kwartał 2024 r. wyniosła 44,76 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 40,89 mln PLN za pierwszy kwartał 2023 r. (9,5% wzrostu). Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.