LABOPRINT: strona spółki
9.08.2024, 14:44
LAB decyzja dot. utworzenia rezerwy
Zarząd Labo Print S.A. (dalej Spółka) informuje, że w dniu 9 sierpnia 2024 roku podjął uchwałę, w której postanowił o utworzeniu rezerwy w wysokości 703 tys. zł w związku z zaległymi zobowiązaniami z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne.
Zgodnie z protokołem kontroli otrzymanym 31 lipca 2024 roku, zaległość Spółki z tytułu różnicy w naliczeniu składek na ubezpieczenia społeczne za okres od stycznia 2022 do listopada 2023 wynosi 532 tys. zł, bez uwzględnienia odsetek za zwłokę. Podstawą prawną identyfikacji zaległości jest art. 8 pkt 2a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z 13 października 1998 r., w zakresie nieobjęcia pełnym oskładkowaniem pracowników Spółki, zatrudnionych w podmiocie trzecim wykonującym prace zlecone przez Spółkę. Po przeprowadzeniu przez Spółkę dodatkowych wyliczeń i analiz wewnętrznych oraz konsultacji z zewnętrznymi doradcami prawnymi specjalizującymi się w tematyce ubezpieczeń społecznych, Spółka uznała zasadność wniosków wynikających z kontroli ZUS oraz przedstawionego w nim wyliczenia zaległych zobowiązań. Kontrola ZUS objęła okres do listopada 2023 roku włącznie. W kolejnych miesiącach Spółka kontynuowała kalkulowanie składki na ubezpieczenie społeczne wg metodologii zakwestionowanej przez ZUS. Wobec powyższego, niezależnie od kwoty wskazanych w protokole kontroli, Spółka postanowiła samodzielnie skalkulować zobowiązania zaległe z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne za okres od grudnia 2023 do lipca 2024 roku włącznie. Ze względu na fakt, że wartość utworzonej rezerwy odnosi się do lat 2022-2024 roku, Zarząd postanowił przyporządkować kwotę rezerwy do poszczególnych lat w następujący sposób: rok 2022: 284 tys. zł, rok 2023: 258 tys. zł, rok 2024: 161 tys. zł. Zarząd Spółki uznaje niniejszą informację za poufną ze względu na wartość utworzonej rezerwy oraz jej wpływ na wyniki finansowe i kapitały Spółki i Grupy. Osoby reprezentujące spółkę: Krzysztof Fryc – Prezes Zarządu Jan Łożyński – członek Zarządu
Zgodnie z protokołem kontroli otrzymanym 31 lipca 2024 roku, zaległość Spółki z tytułu różnicy w naliczeniu składek na ubezpieczenia społeczne za okres od stycznia 2022 do listopada 2023 wynosi 532 tys. zł, bez uwzględnienia odsetek za zwłokę. Podstawą prawną identyfikacji zaległości jest art. 8 pkt 2a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z 13 października 1998 r., w zakresie nieobjęcia pełnym oskładkowaniem pracowników Spółki, zatrudnionych w podmiocie trzecim wykonującym prace zlecone przez Spółkę. Po przeprowadzeniu przez Spółkę dodatkowych wyliczeń i analiz wewnętrznych oraz konsultacji z zewnętrznymi doradcami prawnymi specjalizującymi się w tematyce ubezpieczeń społecznych, Spółka uznała zasadność wniosków wynikających z kontroli ZUS oraz przedstawionego w nim wyliczenia zaległych zobowiązań. Kontrola ZUS objęła okres do listopada 2023 roku włącznie. W kolejnych miesiącach Spółka kontynuowała kalkulowanie składki na ubezpieczenie społeczne wg metodologii zakwestionowanej przez ZUS. Wobec powyższego, niezależnie od kwoty wskazanych w protokole kontroli, Spółka postanowiła samodzielnie skalkulować zobowiązania zaległe z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne za okres od grudnia 2023 do lipca 2024 roku włącznie. Ze względu na fakt, że wartość utworzonej rezerwy odnosi się do lat 2022-2024 roku, Zarząd postanowił przyporządkować kwotę rezerwy do poszczególnych lat w następujący sposób: rok 2022: 284 tys. zł, rok 2023: 258 tys. zł, rok 2024: 161 tys. zł. Zarząd Spółki uznaje niniejszą informację za poufną ze względu na wartość utworzonej rezerwy oraz jej wpływ na wyniki finansowe i kapitały Spółki i Grupy. Osoby reprezentujące spółkę: Krzysztof Fryc – Prezes Zarządu Jan Łożyński – członek Zarządu