Wychodząc naprzeciw wyjątkowemu zapotrzebowaniu rynku na węgiel, Polska Grupa Górnicza S.A. podjęła decyzję o zwiększeniu wydobycia w przyszłym roku. W tym celu musi ponieść dodatkowe nakłady inwestycyjne, co skutkuje m.in. korektą cen opału o ok. 20 proc. w sklepie internetowym PGG S.A — podała spółka komunikacie.
Podwyżka obowiązuje od czwartku 8 września.
Po wprowadzonych zmianach np. cena ekogroszku w sklepie internetowym wzrosła z ok. 1460 zł za tonę do ok. 1700 zł za tonę, a za węgiel luzem, który wcześniej kosztował średnio 1250 zł, teraz trzeba zapłacić ok. 1500 zł za tonę. Sprawę opisuje "Rzeczpospolita".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Problem w tym, że zainteresowanie sklepem internetowym PGG, ze względu na atrakcyjną cenę producenta, jest ogromne, więc witryna internetowa często nie wytrzymuje ogromnego obciążania.
Ludzie mają kłopot, aby się zalogować i kupić węgiel.
Jak przekazali przedstawiciele PGG, działania inwestycyjne zmierzające do wzrostu wydobycia w przyszłym roku koncentrują się przede wszystkim na wykonaniu ok. 13 km dodatkowych wyrobisk udostępniających pokłady węgla oraz na zwiększeniu czynnych frontów wydobywczych przez uzbrojenie dodatkowych pięciu ścian.
- Powoduje to konieczność zakupu wyposażenia ścian i niezbędnego sprzętu. W celu realizacji tych założeń nakłady inwestycyjne PGG S.A. muszą wzrosnąć o około 2 mld zł w stosunku do wcześniej projektowanego poziomu - poinformowała spółka.
Przedstawiciele PGG wskazują, że wzrost koniecznych nakładów wynika również z ponoszenia przez spółkę coraz wyższych kosztów operacyjnych - zakupu energii, stali, materiałów oraz usług niezbędnych do bieżącej produkcji.