Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

300 km/h na polskich torach? Gigant proponuje swój pociąg

216
Podziel się:

- Interesują nas plany związane z projektem kolejowym Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesteśmy gotowi tworzyć Kolej Dużych Prędkości w Polsce zarówno w części infrastrukturalnej, jak i taborowej - mówi w rozmowie z wnp.pl Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce. Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkość powyżej 300 km/godz.

300 km/h na polskich torach? Gigant proponuje swój pociąg
Pociąg Velaro, produkowany przez giganta, może rozwijać prędkości powyżej 300 km/godz (Siemens Mobility)

W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego między Warszawą i Łodzią ma powstać lotnisko, a system Kolei Dużych Prędkości, tzw. Y, ma połączyć Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.

Według założeń nowy port lotniczy zacznie działać pod koniec 2032 r. - jednocześnie z projektowanym odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Trasa do Poznania ma być gotowa w 2035 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje 15 tysięcy okularów miesięcznie. "Marża sięga 90 proc."

Tworzeniem Kolei Dużych Prędkości jest mocno zainteresowany Siemens Mobility.

- Jesteśmy w stanie przygotować kompletny projekt linii kolejowego komponentu CPK w zakresie systemów sterowania, zasilania i zarządzania ruchem pasażerskim. Chcemy również aktywnie współpracować w tym projekcie z innymi polskimi dostawcami, producentami, aby stymulować transfer nowych technologii do kraju - zapowiada Tomasz Prejs, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce w rozmowie z wnp.pl.

Prejs dodaje, że Siemens ma w ofercie pojazdy nadające się od obsługi linii kolei dużych prędkości budowanych w ramach komponentu kolejowego CPK.

Możemy tu zaproponować platformę Velaro - mówi prezes Siemens Mobility w Polsce w rozmowie z wnp.pl. - Najnowszą jej odsłonę, czyli pociąg zbudowanych w ramach kontraktu dla Egiptu, Siemens zaprezentował podczas wrześniowych targów InnoTrans w Berlinie. Pociąg ten ma rozwijać maksymalną prędkość 230-250 km/godz., bo tylko na taką może pozwolić sobie w pustynnych warunkach egipska kolej.

Siemens zainteresowany przetargami w Polsce

Prezes dodaje, że konstrukcyjnie Velaro dostosowany jest do maksymalnej prędkości powyżej 300 km/godz.

Gigant przygląda się także planom zakupowych PKP Intercity, które spodziewa się wzrostu przewozów. - Krajowe połączenia północ-południe są coraz bardziej oblegane przez pasażerów. Bez zwiększenia bazy taborowej nie da się obsłużyć rosnącego ruchu pasażerskiego w Polsce - zauważa Prejs.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(216)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Ju67
3 tyg. temu
Dajcie sobie spokój z tymi 300 km w Polsce przejazd z taką szybkością to skasowane z 3 tiry 8 osobówek z 20 łosi dzików nie zlicze
Robert P.
3 tyg. temu
Łapy opadają - mamy swoich producentów to stawiamy warunki w przetargach które nie spełniają ich wyroby - za to to powinien być # dla decydentów
ja123
3 tyg. temu
Naobiecywali cudow ,niewidow,nam tylko jeszcze bajek o kolejach brakuje!!Zamiast remontowac niedawno wyremontowane dworce ,budowac stacje i perony w polu,lesie,na wygwizdowie ,trzeba bylo inwestowac w nowoczesne szyny,tabor,oraz najwazniejszw w ludzi!!!
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Kierowca Bomb...
3 tyg. temu
Dziękujemy Siemensowi za zainteresowanie, ale mamy swoje dobre pociągi np. Pesę
taa
3 tyg. temu
przecież to nie jest problem pociągu, tylko torowiska...Pendolino, nawet bez wychyłów, też mogłoby szybciej jeździć, ale nie ma gdzie...Dzisiaj trasa z Krakowa do Gdańska, zajmuje tyle samo czasu, co 30 lat temu. Podobnie Gdańsk -Wawa...
nick
3 tyg. temu
Wspierajmy Polski przemysł !!! Jest PESA w Bydgoszczy , to jej pociągi mają być na Polskich torach a nie konkurencji !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (216)
Sławek B.
3 tyg. temu
Zamiast wspierać rodzimych producentów to podnosi się prędkość by kasa popłynęła do Niemiec ,wstyd mi za taką koalicje
Ryszard S.
3 tyg. temu
Na razie niech osiągną chociaż to, co było 5 lat temu. Pociągi z Poznania do Gniezna jeździły z prędkością 130km/h (Intercity), a obecnie 120km/h:) 300km/h - może za 100 lat!, tylko po co aż tyle.
Jam nie z sol...
3 tyg. temu
Jeśli to niemiecka firma to jest szansa że nasz gauleiter i jego rząd wyrażą zgodę na CPK.
Paulina
3 tyg. temu
A czy te pociągi będą kompatybilne wyłącznie z prądem z wiatraków tej firmy? Bo jak nie to nie biorę
Polski
3 tyg. temu
Po co nam niemieckie pociągi ? Już ci od Siemensa byli w Polsce i oglądali nasze zakłady i infrastrukturę chcą kolejną strategiczną gałąź gospodarki oddać obcym.
...
Następna strona