Żądanie dodatkowych 28 mln zł Budimex uzasadnia wzrostem cen za materiały budowlane i koniecznością ponoszenia kosztów spowodowanych wydłużeniem prac. Wydłużenie spowodowane było koniecznością przeprojektowania jednego ze skrzyżowań – informuje RMF FM.
Firma nie ukrywa, że w razie braku zapłaty opuści budowę.
Miasto nie zamierza ulegać i wypłacać dodatkowych pieniędzy.
Krzysztof Migdał z miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka wyjaśnił, że jakiekolwiek zmiany w wysokości tak zwanej kwoty kontraktowej można dokonać wyłącznie w oparciu o zapisy kontraktowe.
- Ponieważ w naszym kontrakcie nie ma zapisów, które umożliwiałyby wzrost tej kwoty w związku ze wzrostem kosztów ogólnych funkcjonowania przedsiębiorstwa, to siłą rzeczy nie możemy się na to zgodzić - podkreślił.
Budowa Trasy Łagiewnickiej jest jedną z najważniejszych inwestycji realizowanych w ostatnich latach przez władze Krakowa. Arteria - wraz z planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką - ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa łączącą południową i zachodnią część miasta. Według władz Krakowa jest to projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl