Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego. W Gdańsku montują gigantyczne rury

15
Podziel się:

Każda z 12 rur waży ponad 32 tony, ma 29 metrów długości i blisko 2-metrową średnicę. Stworzą dalby. Na górze każdej z dalb będą zamontowane haki samozwalniające, które umożliwią cumowanie statków do nabrzeża przeładunkowego.

Budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego. W Gdańsku montują gigantyczne rury
Budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego w Gdańsku (Orlnen)

Trwa budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego w Gdańsku. Powstają nabrzeża do obsługi dużych jednostek morskich o długości do 130 m, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 m i szerokości do 17,6 m.

Właśnie powstają dwa stanowisk przeładunkowe, każdy z czteroma ramionami nalewczymi. To one mają służyć do obsługi zbiornikowców. Wykonana zostanie też niezbędna infrastruktura: rurociągi, stalowe estakady, infrastruktura podziemna i pomocnicza, która połączy terminal z rafinerią w Gdańsku.

Aktualnie na budowie pogrążanych jest 12 rur przeznaczonych na dalby. Na górze każdej z dalb będą zamontowane haki samozwalniające, które umożliwią cumowanie statków do nabrzeża przeładunkowego. Prace wykonywane są z lądu przy pomocy jednego z najnowocześniejszych wibromłotów w Europie – mówi Maciej Klecha, kierownik budowy z Grupy NDI.

Wielkie rury

Roboty do łatwych nie należą, bo każda z rur waży ponad 32 tony, ma 29 metrów długości i blisko 2-metrową średnicę.

- Oprócz prac związanych z pogrążaniem rur stalowych, prowadzone są roboty zbrojarskie przy nadbudowie nabrzeża oraz pomostów przeładunkowych. Zbroimy pomost zachodni w obrębie oczepu oraz pomost wschodni, w obrębie płyty żelbetowej. Betonowane są poszczególne sekcje nabrzeża. Obecnie zabetonowano już 11 z 20 możliwych – dodaje Maciej Klecha.

Prace żelbetowe toczą się również przy budowie posadowienia pod przyszłe pomosty komunikacyjne. W obrębie powstającego Budynku Dyspozytorni i Zaplecza Technicznego trwają prace ziemne, natomiast w komorze czerpni montowane są rury czerpalne.

Budowa terminalu umożliwi przeładunek ponad miliona ton produktów, w tym olejów bazowych, paliw żeglugowych czy biododatków do paliw. Realizacja inwestycji poprawi rentowność i bezpieczeństwo dostaw biokomponentów do produkcji biobenzyny i biodiesela oraz transportu produktów powstających w rafinerii w Gdańsku. Terminal odciąży też funkcjonującą na terenie zakładu bocznicę kolejową, gdzie do tej pory odbywa się transport produktów między rafinerią, a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Ytrewq
2 lata temu
Gierek budując Lotos, Port Północny przewidział, że przyjdzie czas uniezależnić się od towarzyszy że wschodu. Kto to pamięta?
A przez
2 lata temu
mierzeję ( kanał ) przepłynie ?
To nie
2 lata temu
lepiej rowerem ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
...
rok temu
Tak się tym podniecacie... Ale prawda jest taka że głównym portem na Bałtyk jest... Port w Hamburgu, z niego transport jest przeładowywany na mniejsze statki i płyną dopiero na Bałtyku.. dopiero obecny rząd chce to zmienić żeby m.in. bezpośrednio transport trafiał do Świnoujścia... Ale o tym POwska gadzinówka wupe nie pisze... Bo by się okazało że znowu rząd myśli racjonalnie o rozwoju Polski...
A przez
2 lata temu
mierzeję ( kanał ) przepłynie ?
To nie
2 lata temu
lepiej rowerem ?
EOP
2 lata temu
A na kolei sredniowiecze i srednia predkosc pociagu towarowego to 25 km/h. A mozna bylo tyle zrobic przez ostatnie 8 lat!!!!
jolly jolly
2 lata temu
Statek nie może być dłuższy, bo nie wchodzi do portu głównym wejściem. Wchodzi przez Wisłę Śmiałą. Mędrcy.