Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Burza w sprawie Terminalu Zbożowego. Port Gdynia odpowiada

13
Podziel się:

Dzierżawa portu zbożowego na 30 lat konsorcjum Szczecin Bulk Terminal powiązanemu z holenderską Grupą Viterra wywołała burzę. Zarówno posłowie KO, jak i minister rolnictwa i rozwoju wsi w rządzie Morawieckiego sprzeciwiają się tej dzierżawie i chcą unieważnienia przetargu.

Burza w sprawie Terminalu Zbożowego. Port Gdynia odpowiada
Port Gdynia (GETTY, Anadolu Agency)

Zarząd Morskiego Portu Gdynia wydał ostry komunikat, w którym podkreślił, że wszelkie wezwania do unieważnienia tego postępowania, które pojawiają się w przestrzeni publicznej, są niezwykle szkodliwe i niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa - pisze portal biznes.trojmiasto.pl.

- Przeprowadzenie publicznego przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego było bezwzględnym warunkiem zachowania dofinansowania ze środków UE na przebudowę nabrzeży i pogłębienie basenów w Porcie Gdynia. Terminal będzie miał publiczny charakter (dostępny dla każdego podmiotu zainteresowanego przeładunkiem), co gwarantują zapisy umowy obwarowane karami łącznie z możliwością wypowiedzenia umowy przez Port - informuje ZMPG.

Ta odpowiedź jest reakcją na zarzuty, które padły ze strony różnych grup politycznych, począwszy od posłów KO, poprzez członków sejmowej komisji, a na przedstawicielach rządu premiera Morawieckiego kończąc.

Politycy nawoływali do unieważnienia przetargu, podkreślając, że terminal musi być w rękach polskich, musi być w rękach podmiotu z udziałem większościowym Skarbu Państwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8

Jak przypomina portal biznes.trojmiasto.pl, rozwój nowej infrastruktury Terminalu Zbożowego jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu z funduszy unijnych, co sprawia, że proces przetargowy na dzierżawę musi być prowadzony w sposób transparentny i otwarty.

W ubiegłym tygodniu sejmowa komisja rolnictwa i rozwoju wsi wezwała do unieważnienia postępowania dotyczącego wydzierżawienia Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Na początku listopada tego roku zakończył się przetarg na dzierżawę, a najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Szczecin Bulk Terminal wspólnie z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera - informuje lokalna prasa.

Szczecin Bulk Terminal to firma, która od wielu lat prowadzi terminal towarów masowych w Szczecinie, nie jest więc nowym graczem na polskim rynku. Spółka ta jest powiązana z holenderską Grupą Viterra, międzynarodowym koncernem specjalizującym się w handlu, magazynowaniu, przeładunku i transporcie produktów zbożowych. Viterra Polska, będąca częścią Grupy Viterra, jest obecna na polskim rynku od 1997 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
Polak
11 miesięcy temu
NIC w łapy Holendrów, to jedno z najbardziej nam wrogich państw w UE !!!!!
ada
11 miesięcy temu
my to sami nic już nie potrafimy?
vgx
11 miesięcy temu
Fajnie to się czyta ale niema podstawowej informacji co my Polacy , państwo nasze z tego będzie miało n.p. ile money / rok..
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
AAA
7 miesięcy temu
Dużo się dzieje ,jeden general nie żyje, """"zmarł z przyczyn naturalnych""""" , drugi odwołany bo pewnie nie poddał się " Naturalnej śmierci """" Rewizja w domu Ziobry przy zasłoniętych kamerach i zasłoniętych oknach bez obecności jakiegokolwiek świadka , SKW - AURORA IDZIE CAŁĄ PARĄ ,
Lis
8 miesięcy temu
To jest rozbiór Polski
aaa
10 miesięcy temu
a co z dzierżawa na 30 lat dla Chin
Pomorskie
11 miesięcy temu
Dziwne przecież większość spółek skarbu państwa chcą sprywatyzować a teraz nie spodoba się chyba że chcieli tak sprywatyzować jak grad stocznie to zeczywiscie jest różnica
Przewał
11 miesięcy temu
Będzie jak Eureko i PZU?